Gavner det lidt?
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-09-01 14:23

Har i set/hørt, at Henrik Dam Kristensen vil lade de sociale nævn
idømme kommunerne 'bøder, hvis de fortsætter deres lovløse
sagsbehandling?
http://www1.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=41770

Er vi lidt på vej så?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-10-01 16:04

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse
> Har i set/hørt, at Henrik Dam Kristensen vil lade de sociale nævn
> idømme kommunerne 'bøder, hvis de fortsætter deres lovløse
> [...]

Lad os nu se det blive vedtaget og derefter prøvet i praksis før vi
jubler...
Men ideen er god - Ministeren har nemlig forstået det rigtigt: lovene er
gode nok, de skal blot forvaltes ordentligt og efter hensigten!

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-10-01 17:57

Søren C. Fischer skrev:

>Men ideen er god - Ministeren har nemlig forstået det rigtigt: lovene er
>gode nok, de skal blot forvaltes ordentligt og efter hensigten!

Kan det lade sig gøre med de nuværende 'forvaltere', der er opdraget
med nærighed og idéen om, at kunden aldrig har ret?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-10-01 21:09

> Kan det lade sig gøre med de nuværende 'forvaltere', der er opdraget
> med nærighed og idéen om, at kunden aldrig har ret?

Ministerens ide er vel nærmest, at det med forslaget skal være
sagsbehandlernes chefer der skal gå's efter, idet det jo er deres budgetter
der vil blive belastet af bøderne... Og dermed opnår vi det som vi har
savnet længe: cheferne involverer sig aktivt når deres medarbejdere laver
fuck-up.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-10-01 22:08

Søren C. Fischer skrev:

> [...]
>der vil blive belastet af bøderne... Og dermed opnår vi det som vi har
>savnet længe: cheferne involverer sig aktivt når deres medarbejdere laver

Ja.
Det var det, jeg mente, da jeg for nylig foreslog, at sagsbehandler,
socialchef og borgmester 'skulle i fængsel', når de brød reglerne.

Mon ministeren virkeligt lytter med på mine forslag?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-10-01 22:30

> [...]
> socialchef og borgmester 'skulle i fængsel', når de brød reglerne.
>
> Mon ministeren virkeligt lytter med på mine forslag?

Godt nok kan du råbe højt længe, men du er ikke den eneste der har
efterspurgt noget ala det som ministeren nu er inde på...

Men hvem ved, måske var det dig der kom med den berømte dråbe