Automatisk kørsel af program/script
Fra : Martin Svenningsen

Dato : 27-09-01 13:55

Er det muligt at få kørt et asp script hver 5 min via Global.asa eller
andet?
Scriptet tager ca 8 sek at udføre(optælling i en database), så det var
smart hvis det ikke bare er koblet på en ofte besøgt side.

Martin

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-09-01 17:26

"Martin Svenningsen" <ms@REMOVEmartinsvenningsen.com> wrote in message
> [...]
> Scriptet tager ca 8 sek at udføre(optælling i en database), så det var
> smart hvis det ikke bare er koblet på en ofte besøgt side.

Hvis du kører SQL Server så kan du få den til at eksekvere scriptet for dig.
Dog ikke som ASP script. Alternativt skal du lave det som VBScript og
installere Windows Scripting Host. Ellers - så er løsningen af købe et
specielt program der kan køre programmet for dig.

På NT (og vist nok W2K) kan du bruge "at" kommandoen - men det er ikke noget
jeg har rodet synderligt meget med.

Mvh,

Tony

Fra : Martin Svenningsen

Dato : 27-09-01 17:53

> er løsningen af købe et
>specielt program der kan køre programmet for dig.
Var bange for at det var svaret, og er så småt i gang med selv at prøve at
flækket et sammen i VB. Det irrerterer mig dog at man skal have et ekstra
program kørende.

>På NT (og vist nok W2K) kan du bruge "at" kommandoen - men det er ikke noget
>jeg har rodet synderligt meget med.
Den der "at" kommando, hvad kan den og hvorhenne?

Martin, som stadig er åben for en smart løsning

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-09-01 17:57

> [...]

> flækket et sammen i VB. Det irrerterer mig dog at man skal have et ekstra

Altså du kan jo i princippet kode det som en service hvis du vil. Så ligger
det i baggrunden og kører uden du ser det.

> Den der "at" kommando, hvad kan den og hvorhenne?

Hvis du kører NT eller Windows 2000 kan du prøve at skrive "at -?" i en
kommandoprompt og voila

Mvh,
Tony
--
Tony Lorentzen
Freelance webudvikler

Fra : Martin Svenningsen

Dato : 27-09-01 21:07

"Tony Lorentzen" <tony@lorentzen.com> wrote:

> [...]
>det i baggrunden og kører uden du ser det.
>
>Hvis du kører NT eller Windows 2000 kan du prøve at skrive "at -?" i en

Takker og prøver.

Det der skal tælles op er bl.a. antal gange ormen nimda har forespurgt min
webserver. Indtil nu 10.640 gange (493 unike servere), siden 18/09-2001.
Code red har prøvet 2042 gange (1077 unike servere), siden 19/07-2001

Logfilen bliver svampet til.

Martin