Nyt lydkort fra Creative !
Fra : Søren Kramer

Dato : 27-09-01 13:21

www.tomshardware.com

Med firewire indgang og andet guf...
MVH
Søren

Fra : Wizeguy

Dato : 27-09-01 13:57

"Søren Kramer" <krumme@stofanet.dk> wrote in message
news:3bb316f0$0$4791$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> www.tomshardware.com
>
> Med firewire indgang og andet guf...
> MVH
> Søren

Jeps, og det kan allerede købes her i Danmark. Det er helt sikkert fedt med
Firewire, men det bedste ved Soundblaster Audigy, som det nye kort hedder,
er nu et kraftigt forbedret EAX API som spiludviklerne forhåbenlig vil gøre
brug af i fremtiden. Blandt de nye features er 1. ordens reflektioner
(tilbagekastning af lyd) og mulighed for at afvikle hele 4 reverb presets
(emulering af genlyd skabt af 1. og 2. ordens reflektioner) på samme tid mod
kun 1 for de nuværende Live! kort og andre der understøtter EAX. Det er nok
ikke helt så realistisk som Aureal's Wavetracing teknologi (A3D 3.0), men
det er da et skridt i den rigtige retning.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : René Jensen

Dato : 27-09-01 22:57

Wizeguy wrote:
> Det er nok ikke helt så realistisk som Aureal's Wavetracing teknologi (A3D 3.0), men det er da et skridt i den rigtige retning.

En mindre rettelse ... A3D 2.0 - version 3.0 var rent faktisk under
udvikling, men konkurs-erklæringen gjorde at udviklingen måtte stoppe :(

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Wizeguy

Dato : 28-09-01 00:34

"René Jensen" <rene.jensen@city.dk> wrote in message
> [...]
>
> En mindre rettelse ... A3D 2.0 - version 3.0 var rent faktisk under
> udvikling, men konkurs-erklæringen gjorde at udviklingen måtte stoppe :(

Hmmm jeg bliver altså nødt til at rette tilbage! A3D 3.0, som er en
videreføring af A3D 2.0s Wavetracing teknologi, nåede faktisk at blive
færdig, inden Aureal lukkede, og de seneste A3D drivere er da også version
3.12. Forskellen mellem A3D 2.0 og 3.0 er, at version 3.0 også understøtter
reverb presets (EAX 1.0 og Averb), geometrisk reverb (baseret på polygoner),
mp3 playback (plugin) og Dolby Digital support. Desværre virker geomtrisk
reverb ikke i ret mange spil (svjv kun Heretic 2), idet det kræver at
spiludvikleren definerer hvilket materiale hver polygon består af (metal,
træ, cement etc.) som derefter sendes til A3D driverne, der så igen beregner
geometrisk reverb (2.+ ordens reflektioner) - alt sammen i real-time. Det
jeg tror du tænker på er Aureal SQ3500 lydkortet som aldrig kom i handelen.
Dette lydkort skulle være i stand til at foretage alle
Wavetracing-beregninger on-board, således at A3D ikke nedsatte ydelsen i
spil for meget, som det ofte var tilfældet med Vortex 2 baserede kort som
SQ2500 og Diamond Monster MX300. Desuden skulle SQ3500 understøtte Dolby
Digital dekodning on-board. Det ville have været mit drømmekort