En god profiler
Fra : SuneF

Dato : 27-09-01 11:27

Hej

Er der nogen der ved hvor man kan downloade en god profiler?
Det er sådan et værktøj man bruger til at tune koden, den viser hvor meget tid
der bliver brugt i hver funktion og hvor ofte de bliver kaldt.

Den skal helst være til windows (MSVC 5 eller 6), men linux er også ok.

-Sune

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-09-01 11:41

"SuneF" <noluck@nowhere.dk> writes:
> Er der nogen der ved hvor man kan downloade en god profiler?

Intels VTune kan du hente i en evalueringsudgave
http://developer.intel.com/software/products/vtune/index.htm

Fra : SuneF

Dato : 27-09-01 12:34

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote in message news:y4n4rpoex1c.fsf@vertigo.daimi.au.dk...

> Intels VTune kan du hente i en evalueringsudgave
> http://developer.intel.com/software/products/vtune/index.htm

Tak, jeg henter den :)

Fra : Asger K. Alstrup Nie~

Dato : 30-09-01 11:10

Jeg kan også anbefale Glowcode. Se www.glowcode.com.

Det er rimeligt billigt, og efter min mening bedre end Intels VTune til de
mest almindelige ting.

Mvh
Asger Alstrup

Fra : SuneF

Dato : 27-09-01 13:25

Er der et trick man skal kunne for at få den til at vise tider for de enkelte funktioner?

Den skriver bare <library> i både Function og Class søjlerne.
Skal man compilere den binære med bestemte flag eller sådan noget før det virker?

-S.

Fra : Soeren Sandmann

Dato : 27-09-01 15:19

"SuneF" <noluck@nowhere.dk> writes:

> Den skriver bare <library> i både Function og Class søjlerne.

Profileren gprof til diverse unix-varianter (jeg ville ikke bliver
overrasket hvis den fandtes til Windows også) kan ikke håndtere
dynamiske biblioteker - måske er det det samme med Intels profiler.

Jeg ved ikke om og i så fald hvordan man kan linke et Windows-program
statisk.

Fra : SuneF

Dato : 27-09-01 17:01

"Soeren Sandmann" <sandmann@daimi.au.dk> wrote in message news:ye8y9n0u36k.fsf@alex.daimi.au.dk...

> [...]
> dynamiske biblioteker - måske er det det samme med Intels profiler.
>
> Jeg ved ikke om og i så fald hvordan man kan linke et Windows-program

Det har nok været noget i den stil,
jeg fandt at man kunne sætte flueben i "Enable profiling" i settings for link. (doh)
Nu virker det ;)

Tak for hjælpen.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-09-01 00:33

> [...]

> der bliver brugt i hver funktion og hvor ofte de bliver kaldt.
>
> Den skal helst være til windows (MSVC 5 eller 6), men linux er også ok.

Til Linux foelger "gprof" med en gcc installation. Er det godt nok
til hvad du skal bruge?

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear