Sikkerhedskopi....bootable.....image?
Fra : Ivan G

Dato : 27-09-01 09:38

Hej NG!

Jeg kunne godt tænke mig at lave et mirrorimage af min systempartition. Jeg
kunne godt tænke mig at lave image-cd´en bootable, ligesom Compaq og de
andre mærkevare-dyr, så den bare kopierer mit image ind på hd´en. Kan dette
lade sig gøre og hvilket program kan bruges og hvordan?

Ivan G

Fra : Klaus

Dato : 27-09-01 10:12

Ivan G wrote:

> [...]
> andre mærkevare-dyr, så den bare kopierer mit image ind på hd´en. Kan dette
> lade sig gøre og hvilket program kan bruges og hvordan?

PowerQuest Drive Image - koster 700-900kr.
Kan lave en kopi af harddisk og brænde direkte til en bootable CD med
eller uden komprimering.

/klaus

Fra : Troels Thomsen

Dato : 27-09-01 21:00

> [...]
dette
> lade sig gøre og hvilket program kan bruges og hvordan?

En bootable cd kan du lave vha en win98 startdiskette og et egnet
brændeprogram, f.eks. Nero.
(Søg evt efter Ultimate Boot Disc i google. )

Nyere versioner af Nero har endda en HD backup funktion indbygget (version 5
har ihvertfald).
Ellers er Ghost en mulighed.

tpt

Fra : Kim Nielsen

Dato : 28-09-01 07:08

Ivan G wrote:

> [...]
> andre mærkevare-dyr, så den bare kopierer mit image ind på hd´en. Kan dette
> lade sig gøre og hvilket program kan bruges og hvordan?

kig evt. på http://www.systemimager.org/ :) og det er helt gratis ..

/Kim

Fra : Ivan G

Dato : 29-09-01 20:17

og hvilket program kan bruges og hvordan?

> kig evt. på http://www.systemimager.org/ :) og det er helt gratis ..
>
> /Kim

Dette er kun til linux..?? Jeg bruger win2000......og har brug for andet end
bare at kunne lave en bootable cd.......progget skulle gerne kunne lægge den
komplette sikkerhedskopi ind igen uden alt for meget arbejde........lidt
ligesom compaqs quickrestore.....

Iva G

Fra : Karsten

Dato : 29-09-01 22:52

> [...]
den
> komplette sikkerhedskopi ind igen uden alt for meget arbejde........lidt

Symantec's ghost !

Fra : Kingger

Dato : 04-12-01 20:43

"Ivan G" skrev d. 27-09-01 09:38 dette indlæg :
> [...]
dette
> lade sig gøre og hvilket program kan bruges og hvordan?

http://www.ping.be/satcp/ghostresq01.htm

En tutorial til hvordan man laver en Bootable Ghost Backup af Harddisk

Kingger

http://www.kandu.dk/