Stjernesamling
Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-09-01 09:31

Ved ombygning af vores hus, skal vi også have ændret på teleinstallationerne.
Vi skal have ialt 9 telefonstik, og så var det jo lige at jeg mangler en fiks
måde at samle dem på. Jeg forestiller mig at samle dem som en stjernesamling,
da det senere giver mulighed for at få flere numre i huset uden at vi på
forhånd skal have fastlagt hvilke steder, der skal forberedes til det.

Hvem har et forslag eller kender en samleboks (navn, pris, hvorhenne)?

Mvh Maria

--
Posted from tdk38.teledanmark.dk [193.3.141.38]

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-09-01 16:12

> [...]
teleinstallationerne.
> Vi skal have ialt 9 telefonstik, og så var det jo lige at jeg mangler en

Hvis pengene er til det er den ultimative fremtidssikring at installere en
struktureret kabling, allerhelst med Cat6.
Derved kan dine kabler i fremtiden bruges til alt lige fra telefoni til
netværk, og med nogen kabeltyper sågar antenne.
Jeg har selv gjort det i vores lejlighed og merprisen er beskeden, især hvis
man alligevel skal bruge 1 eller 2 netværkskabler og gerne vil have det til
at se ordentligt ud

Du kan få mere info i dk.edb.netvaerk eller på www.kabling.dk

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-09-01 18:59

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message

> [...]
> Derved kan dine kabler i fremtiden bruges til alt lige fra telefoni til
> netværk, og med nogen kabeltyper sågar antenne.

Ja, men hvad gør man. Hvis man fx har en ISDN forbindelse. Og kun har 2
numre.. Hvor så fx. 3 telefoner, går på linie og 2 på linie 2.

Så hvis man har et panel med de 5 stik. Så kan man jo ikke rigtigt sætte dem
sammen?

Men det er da rigtigt,, at det er hammersmart.. Hvis man fx har et
omstillingsanlæg eller ligende..

Jeg har nemlig også tænkt på det herhjemme.. Og smide kat5e rundt til
telefonstikne.. Men så er problemet jo, hvis man skal sætte 2 telefoner i
samme stik.. Så skal man ud og have en 4-fordeler, samt speciel Rj-45 =>
rj-12 ledning.

Og så en den modsatte ende, ved termineringerne.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-09-01 19:05

> Så hvis man har et panel med de 5 stik. Så kan man jo ikke rigtigt sætte
dem
> sammen?

Det er bare et spørgsmål om patch-kabler

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-09-01 20:33

> dem
>
> Det er bare et spørgsmål om patch-kabler

Ja, men hvor skal du patche op til...

Hvis man har 2 telefon-linier. Som skal patches op til 5 telefoner. Er det
jo lidt svært.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-09-01 21:16

> Hvis man har 2 telefon-linier. Som skal patches op til 5 telefoner. Er det
> jo lidt svært.

Nej. Ude i værelserne sætter du et patch-kabel med RJ-45 og et hunstik på.
Inde i krydsfeltet sætter kabler med RJ-11 og han-stik i de ønskede stik og
sætter disse oveni hinanden i det hun stik du har sat i dit
omstillingsanlæg/tilsvarende

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-10-01 10:27

> [...]
> Inde i krydsfeltet sætter kabler med RJ-11 og han-stik i de ønskede stik og
> sætter disse oveni hinanden i det hun stik du har sat i dit

Ja, jeg er med, men jeg mangler navn på en "hun-dåse" til RJ45, altså
en række af hunstik på/i en eller anden form for boks - sådan lidt lige
som en elstikdåse med 3-5 pladser.

Mvh Maria

--
Posted from tdk33.teledanmark.dk [193.3.141.33]

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-10-01 10:29

> Ja, jeg er med, men jeg mangler navn på en "hun-dåse" til RJ45, altså
> en række af hunstik på/i en eller anden form for boks - sådan lidt lige
> som en elstikdåse med 3-5 pladser.

En masse enkeltstik ved siden af hinanden kan fx være et krydsfelt.
Indbyrdes forbundne stik findes generelt ikke, da det er afhængig af hvad
man smider igennem dem

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-10-01 19:23

> En masse enkeltstik ved siden af hinanden kan fx være et krydsfelt.
> Indbyrdes forbundne stik findes generelt ikke, da det er afhængig af hvad
> man smider igennem dem

Der hvor jeg går, bruger de da en 4-stikdåse til telefon indstallationen. Så
kan de altså smide 4 telefoner, på en enkelt datastik. Eller man kan
parralkoble samme linie.

Det er en lille hvid box.. med 10 cm flad-ledning som plugges i Rj-45
stikket. hvor så der er 4 udtag.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-10-01 19:32

> Der hvor jeg går, bruger de da en 4-stikdåse til telefon indstallationen.

> kan de altså smide 4 telefoner, på en enkelt datastik. Eller man kan
> parralkoble samme linie.

Dem kender jeg skam godt.
Det jeg mente er at der ikke findes en generel rj-45 stikdåse, men at disse
er afhængige af applikationen

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie