HD kopering
Fra : Maeg

Dato : 26-09-01 21:40

Hej Jeg har lige købt en 40GB HD kan jeg bare uden videre bare montere den
som slave og kopere alle filer fra c drevet og derefter montere den nye HD
som c drev

Fra : Bruun

Dato : 26-09-01 21:59

Hejsa,
"Maeg" <don`t@mail.me> wrote in message news:3bb23c63$0$233$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Jeg har lige købt en 40GB HD kan jeg bare uden videre bare montere den
> som slave og kopere alle filer fra c drevet og derefter montere den nye HD
> som c drev

Du skal have fat i et program som kan tage en nøjagtig kopi
af din oprindelige disk og smide den over på den nye.

Symantec Ghost er fremragende til dette. Der kan du lave en
diskkloning som omtalt. Det fungere bare. Ingen problemer der.

Så du montere den nye som slave, starter op på enten din ghost
cd / diskette. Vælger Local -> Disk -> To Disk. (mener jeg =) )

Så spørger den formentlig om du vil anvende al plads på den
nye disk til Windows. Det afhænger så af hvad du synes.

Mvh Kim Bruun

Fra : JSM

Dato : 26-09-01 22:50

"Maeg" <don`t@mail.me> skrev i en meddelelse
> Hej Jeg har lige købt en 40GB HD kan jeg bare uden videre bare montere den
> som slave og kopere alle filer fra c drevet og derefter montere den nye HD
> som c drev

Som andre har nævnt skal du bruge et diskkopieringsprogram. Ghost er (en
glimrende) mulighed. Personligt ville jeg til, til lige netop dette formål,
vælge Powerquest Drivecopy. Smid din nye disk i. Start drivecopy og vælg at
du vil kopiere alt fra din gamle til din nye disk og så er den ged barberet.
--
MVH
JSM