Mail i php
Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 26-09-01 20:47

Gents,

Hvordan kan jeg styre linieskift når jeg sender en mail ?
Når jeg skriver teksten som i denne mail ender det altid
med at komme frem med dobbelt linieafstand. En tom linie
giver pudsigt nok kun en tom linie...

Allerunderdanigst
---
Bjarne Jensen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 26-09-01 22:24

Marilu+Bjarne <mbjensen@t-online.de> wrote:

> En tom linie
> giver pudsigt nok kun en tom linie..

Hvad er problemet ?

--
Christian Jørgensen / I'm not as dumb as you look.
http://www.razor.dk /

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 26-09-01 23:29

Christian Joergensen wrote:

> Hvad er problemet ?

Undskyld :) jeg ønsker at kunne bestemme linielængden (som i \n) og
linie afstanden, sådan:

KKKKKKK KKKKKKKK KKKKKKKKKKKK
VVVVVVVVV VVVVVVVVVV VVVVVVVV
AAAAA AAAA AAAAAAAAAAAA AAAAA

CCCCCCC CCCCCCCCC CCCCCCCCCC
HHHHHHHHHH HH HHHHHHHHHHHH

OK ?
--
---
Bjarne Jensen

US-European Air Transport Agreements:
http://www.flyvebranchen.dk/docs/pub_eu_us_tr.htm

Penguins ? Yes, penguins ! Everywhere ! All marching into the
future.....

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 27-09-01 00:57

"Marilu+Bjarne" <mbjensen@t-online.de> skrev i en meddelelse

> Undskyld :) jeg ønsker at kunne bestemme linielængden (som i \n) og
> linie afstanden, sådan:

I hvert fald hvis du bruger windows-versionen er et linjeskift "\r\n".

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-09-01 11:03

"Marilu+Bjarne" <mbjensen@t-online.de> wrote in message
> Hvordan kan jeg styre linieskift når jeg sender en mail ?

Du indsætter bare et linjeskift hvor du vil have det.

Linjeskift er enten "\n" eller "\r\n". Hvad man bør bruge i en email
diskuteres vist en hel del.

> Når jeg skriver teksten som i denne mail ender det altid
> med at komme frem med dobbelt linieafstand. En tom linie
> giver pudsigt nok kun en tom linie...

Så indsætter du nok linjeskift forkert. Må vi se den kode, der indsætter
linjeskift?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 27-09-01 12:02

Niels Andersen skrev:

> Linjeskift er enten "\n" eller "\r\n". Hvad man bør bruge i en email
> diskuteres vist en hel del.

Det helt rigtige at bruge i emails er i følge RFC'erne "\r\n". Min egen
erfaring viser dog, at man alligevel altid kun skal bruge "\n", når man
bruger mail()-funktionen på et UNIX-system - ellers risikerer man
dobbelte linjeskift. I Windows skal man altid bruge "\r\n" i mail().

<?php
$br = (stristr(PHP_OS, "win")) ? "\r\n" : "\n";

mail("modtager@eksempel.dk", "Emne", "Linje 1$brLinje 2", "From:
person@eksempel.dk$brUser-Agent: Dit PHP-script");
?>

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 27-09-01 16:23

> Du indsætter bare et linjeskift hvor du vil have det.

Ja, men så får jeg noget jeg ikke har betalt for

> Så indsætter du nok linjeskift forkert. Må vi se den kode,
> der indsætter linjeskift?

As you please:

mail("$EMAIL", "Bestilling lyserøde bamser",
"Bestilling af bamser af egen avl\n
Ordergiver : $row->lastname , $row->firstname
Order ID : $order_id
Desin nummer : $desin_no
Vægt : femogtyve\n
Bestiller hermed : $bamse_num stk
Sendes til : $bamse_destination
Afregning : $list_DMY\n
Afhentes : $pckup_place den $pckup_DMY\n
Bestilt den $send_DMY\n
$comments",
"From: mbjensen@t-online.de\nReply-To:
mbjensen@t-online.de\nDisposition-Notification-To: Bjarne
<mbjensen@t-online.de>");

Altså 5 * \n og 5 alm. linieskift, det giver mig (modtager) følgende på
skærmen:

Bestilling af bamser af egen avl

Ordergiver : Jensen , Bjarne

Order ID : 5678765

Desin nummer : Pink25

Vægt : femogtyve

Bestiller hermed : 99 stk

Sendes til : Statsministeriet

Afregning : Kontant

Afhentes : Amalienborg den 30/2-01

Bestilt den 12-12-1912

Efter almindelig linieskift (uden esc koder) er der en tom linie.
Efter \n er der to tomme linier !?

Men det jeg gerne ville ha', er mere sådan :

/ Bjarne

Fra : Thor Dreier

Dato : 27-09-01 17:02

> Altså 5 * \n og 5 alm. linieskift, det giver mig (modtager) følgende på
> skærmen:

Teksten indeholder jo linieskift i forvejen. Så når du skriver \n i
slutningen af hver linie, så vil den naturligvis skrive to linieskift. Prøv
at fjerne alle \n'erne

--
http://dreier.nu/
Det er bedre at være destruktiv på en konstruktiv måde,

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 27-09-01 17:31

Thor Dreier wrote:

> Teksten indeholder jo linieskift i forvejen. Så når du skriver \n i
> slutningen af hver linie, så vil den naturligvis skrive to linieskift.

Oh nej - det er jo indlysende ! Teksten skal naturlig vis skrives på en
lang linie med indskudte \n.

Tak.
/ Bjarne

Det første man bliver blind på er næsten altid øjenene