Det ustabile L. hænger :-( Hjælp!
Fra : Jens Søgaard Hansen

Dato : 26-09-01 19:43

Hej NG...

Jeg har på det sidste fået en ny hjemmeside op at køre der via ASP bl.a.
henter data fra en MySQL database. Desværre er der bare et stabilitets
problem jeg ikke har den fjerneste anelse om hvad skyldes.

Fra tid til anden (hver 10-30 gang?) man forsøger at gå ind på siden hænger
den. Dvs. at der ikke sker andet at man i browseren kan se at den har fundet
siden og er begyndt at åbne den. Derefter går der ca. 4-5 min. hvor man ikke
kan komme i kontakt med noget som helst på siden.

Jeg har ved et par lejligheder ladet browseren stå åben og ved enkelte
tilfælde så fået følgende fejlmeddelelse:

Active Server Pages error 'ASP 0113'
Script timed out
/profiles.asp
The maximum amount of time for a script to execute was exceeded. You can
change this limit by specifying a new value for the property
Server.ScriptTimeout or by changing the value in the IIS administration
tools.

Hvorfor bliver scriptet ikke eksekveret og hvad skyldes det? (ASP koden?
eller Serverens stabilitet?)
Vil det mon hjælpe at nedsætte værdien "maximum amount of time" og er det
noget jeg overhovedet kan gøre?

Håber meget der er én der kan sige hvori problemet måske ligger, da 5
minutters "nede tid" flere gange om dagen er ret så katastrofalt . . . .

mvh. Jens

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 27-09-01 01:36

"Jens Søgaard Hansen" <jens.s.hansen@image.dk> wrote in message

[snip]

> [...]
>
> Håber meget der er én der kan sige hvori problemet måske ligger, da 5
> minutters "nede tid" flere gange om dagen er ret så katastrofalt . . . .

Jeg har rodet lidt med ASP og mySQL og kan forestille mig at det er et
problem med den ODBC driver der bliver brugt. Generelt har jeg ikke meget
til overs for koblingen mellem ASP og mySQL - netop pga. ODBC driveren. Den
er hammer ustabil. Snakker vi PHP & mySQL er det straks noget andet. De
snakker langt bedre sammen.

Tony