stabil og sikker tilstand.
Fra : Jesper Mosegaard

Dato : 26-09-01 17:44

1) Er det muligt at at gemme en given tilstand (en eller flere variable) for
en specific executable med C/C++ og windows således at denne tilstand er
stabil og sikker for en given executable. Da dette med sikkerhed ikke kan
gøres 100%, da filen blot kan kopieres til en anden computer søger jeg
information om metoder der kan antages at være nogenlunde sikker - med en
passende definition af nogenlunde.

2) Er det muligt at editerer i en executable fil på harddisken mens denne
køre i C/C++ under windows (uden at programmet indlæst i ram ændres).

--
Mvh. Jesper Mosegaard
www.daimi.au.dk/~mosegard

Fra : Benny Andersen

Dato : 26-09-01 22:03

On Wed, 26 Sep 2001 18:43:42 +0200, "Jesper Mosegaard"
<mosegardREMOVELETTERSWITHCAPITAL@daimi.au.dk> wrote:

> [...]
>
>2) Er det muligt at editerer i en executable fil på harddisken mens denne
>køre i C/C++ under windows (uden at programmet indlæst i ram ændres).

En executable kan ikke åbnes for skrivning, sålænge programmet kører.

# include <cstdio>
int main(int argc, char* argv[])
{
   FILE* pFile;
   if ((pFile = fopen(argv[0],"a+")) == 0)
   {
      perror(0); // havner altid her under operativ
systemmer, med rimmelig beskyttelse.
      return 1;
   }
   else
   {
      ; //code to change executable
   }
   return 0;
}

Man kan måske gå andre, mere low-level agtige veje under Windows 3.1,
95, og -98
Man kan omkapsle afviklingen af en executeable, med en anden
executeable, som så modificerer efter den indre programafvikling.

Jeg synes det er noget af et hack med ovennævnte.

Gem i anden fil, eller registry, og indbyg defaults at falde tilbage
på.

MVH Benny Andersen

Fra : Jesper Mosegaard

Dato : 27-09-01 07:02

> Gem i anden fil, eller registry, og indbyg defaults at falde tilbage
> på.

Det er desværre ikke særligt sikkert idet man som bruger blot kan slette
denne information. Er det virkeligt ikke muligt at øge sikkerheden for en
korrekt tilstand en smule med windows c/c++ ?