Net Win2k+98
Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-09-01 11:53

Hej !

Mil lille lokalnet med 2 PC'er og TDC Bredbånd driller lidt.....

Jeg havde først Win98 på begge - og der virkede det fint !

Så lagde jeg Win2K på begge - og igen virkede det fint !

Men jeg havde så nogle problemer med drivere til Win2K, som jeg ikke kunne
finde - og lagde derfor Win98 på den ene PC igen....

Bredbånd virker fint fra begge PC'er - Win2K maskinen kan også fint finde
Win98 maskinen - og kan læse og skrive på dens diske uden problemer !

Problemet er så at Win98 maskinen ikke kan komme ind på Win2K maskinen !

Den finder den fint - men den spørger efter et password for at give adgang
til Win2K maskinen - ?

Hvor (bandeord) skal det password defineres - eller helst fjernes ?

--

Jan Vestergaard
Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk

Fra : Michael Døj

Dato : 26-09-01 12:58

Hej Jan

Jeg har prøvet noget lignende. Når du vil have adgang til W2K maskinen fra W98 maskinen kan du bruge følgende brugernavn og password:

Brugernavn: Administrator
Adgangskode: [Det administrator-password du har på W2K maskinen]

Det virker her.
Med venlig hilsen / Best regards

Michael Døj, Esbjerg
**************************************

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-09-01 14:54

> [...]
> følgende brugernavn og password:
>
> Brugernavn: Administrator
> Adgangskode: [Det administrator-password du har på

På denne måde for Win98 maskinen administratoradgang,
man kan også oprette Win98 maskine som bruger på Win2k maskine.
Kontrolpanel -> Brugere og adgangskoder -> Tilføj.

Brugernavnet skal være det navn Win98 maskinen har på netværket (det man
også logger på Windows med) og adgangskoden skal være den samme (evt.
ingen).

/Mikael

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-09-01 07:29

Tak til jer begge !

Jeg prøver de to løsninger !

Fra : Henrik

Dato : 27-09-01 17:13

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> wrote in message
> [...]
> til Win2K maskinen - ?
>
> Hvor (bandeord) skal det password defineres - eller helst fjernes ?

Hej... Jeg har nødagtigt samme problem, men jeg har bare Win XP sammen med
Win98se i et nætværk.. Hvorfor kan Win98 ikke se WinXP.??

Henrik...

Fra : Lars Mortensen

Dato : 30-09-01 12:23

"Problemet" er, at alle brugere, der forsøger at logge på Win2k, skal
forefindes i dennes brugerliste. Dette gælder også, når man prøver at logge
på via netværk, hvilket er det, du prøver på her.
Derfor, opret en bruger i Win2k, der har samme navn, som brugernavnet i
Win98 og giv et password. Det nemmeste er at bruge samme password som i
Win98, da dette så ikke skal angives, men man får adgang uden angivelse. Du
kunne selvfølgelig osse vælge blank (ingen) password.

--
Mvh/ Lars