samsung sl eller sl+
Fra : Fist of Fury

Dato : 26-09-01 11:52

Hejsa.

Har læst en masse anmeldelser og fundet frem til at samsumg syncmaster sl(+)
er en rar skærm

Men fandt så over en artikel der siger at sl ( den gamle model ) skulle være
bedre end sl+ ( den nye model )
Noget med at der var gået ged i det da de satte refresh rate op på 85 ved
1600X1280 ved sl+ modellen.

Er der nogen der har en af ovenstående skærme ??

Er der ellers nogle der kender Hansol 920EF modellen ???

Og sidst går det noget om en skærm kører ved 75 eller 85 Hz ved 1600X1280.
altså er det synligt.....

Takker og hygge

Fra : Søren Kramer

Dato : 27-09-01 09:01

Jeg har sl+ og vil mene at de stort set er identiske skærme på nær
muligheden for 85 ved + modellen.
Jeg går ud fra at du køber skærmen pga. at den er kort. Ellers er det en
anden model af samsung du skal have.

MVH
Søren

Fra : Fist of Fury

Dato : 27-09-01 11:13

Oki og hvad er det så for en samsung, sidder spændt og venter

Hygge

Fra : Søren Kramer

Dato : 27-09-01 13:19

Er det ikke 900ift ? 950 er jo lidt ældre
Jeg tror det var i den test du har læst (jeg tror godt jeg kan huske den :)
MVH
Søren

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 27-09-01 09:37

> Har læst en masse anmeldelser og fundet frem til at samsumg syncmaster
sl(+)
> er en rar skærm

Det er det også! Har en 900 SL+ derhjemme og på job.

> [...]
> bedre end sl+ ( den nye model )
> Noget med at der var gået ged i det da de satte refresh rate op på 85 ved

Jeg kører begge mine sl+'er i 1600x1200 ved 85 hz. Ingen ko på isen her..

> Og sidst går det noget om en skærm kører ved 75 eller 85 Hz ved 1600X1280.
> altså er det synligt.....

De kloge høveder siger at 75 hz er grænsen for hvad øjet opfatter af
'støj'... Kører som sagt med 85 hz og der er ikke noget flimmer..

MVH

Thomas

Fra : SlowHand

Dato : 27-09-01 14:08

> De kloge høveder siger at 75 hz er grænsen for hvad øjet opfatter af
> 'støj'...

Så er de kloge hoveder slet ikke så kloge som de måske gerne vil være :)
Jeg kører min gamle Philips 107S 17" i 1152*864@75Hz (den kan ikke køre 85 i
den res.)
I starten syntes jeg nu heller ikke der var noget at se, men nu kan jeg
sagtens se det.
Af samme grund modtager jeg også en 19" Hitachi CM772 med posten i dag -
weeeee :)

Og jo, jeg _kan_ se forskel. 85Hz er en fryd for øjet i forhold til.

/SlowHand