Harddisk problemer
Fra : CrsRyal

Dato : 26-09-01 10:09

Hej alle

Jeg er ved at installere en IBM 40GB HD i en vens maskine, det drejer sig om
et TEKRAM P5VP3-B3 mobo (ældre model). Jeg tilslutter systemHD som master og
CD-rom drev som slave på den primære, mens den nye HD sidder som master på
secondary. Så langt så godt. Men skidtet VIL bare ikke finde den nye HD...
Under bios "sætter" den sig hver gang den skal finde den nye HD. Og jeg HAR
prøvet at opdatere BIOS til den nyeste version jeg kunne finde (1.03). Men
det bliver endnu mere mystisk, fordi under win2000 kan jeg godt finde den
nye HD, men ikke formattere den som et FAT32 filsystem, kun NTFS filsystem,
hvorefter den virker fint... MEN da der skal installeres Win 98 også (Det
skal der altså...), bliver den nye HD jo nød til at have FAT32 filsystem...
Nogen der har et lille fif?
PFT

Martin

Fra : René Jensen

Dato : 26-09-01 11:37

CrsRyal wrote:
> [...]
> skal der altså...), bliver den nye HD jo nød til at have FAT32 filsystem...

Som jeg forstår opsætningen, så skulle du have den nye IBM disk siddende
helt alene på den secondary IDE kanal? -Har du kigget på harddisken
jumper-settings? -Jeg ved at IBM's diske kan drille hvis en eller begge
IDE enheder er sat til CABLE SELECT, og hvilket også kunne drille hvis
der kun sidder en enhed på kanalen.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"