Køb af Bærbar
Fra : Peter Ravn

Dato : 26-09-01 01:40

Jeg havde også tænkt mig at købe en webtech fra tdc men efter at have læst
jeres svar på omtalte så jeg mig om efter noget andet og fandt en Asus
1300-20 med følgende specs:

Athlon 700 Mhz
192 MB SDram
20 GB harddisk
8 x DVD
Internt Modem 56 K
Netkort 10/100
TV Out
Diskettedrev

Pris: 13500.00kr.

Er det en fornuftig maskine til den pris.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : -=Madsen=-

Dato : 26-09-01 03:33

Prøv at kikke ind på www.dell.dk og tilpas den som du vil ha den

Inspiron 4000 900XT
fra 13475 krPriserne inkluderer moms og fragt for 1 system
900MHz Intel Mobile PIII Processor, 14.1" TFT XGA, 128MB RAM, 10GB
HDD, 24x CD-Rom Modulær, Internal 56k V.90 modem, MS Work Suite 2001

Fra : biz

Dato : 26-09-01 07:30

hvis man ellers skal tro Merlin, så har de faktisk også et ret godt tilbud,
det er da trods alt en pentium, i stedet for celeron som tdc's tilbud er.

Amitech FreeNote 4502

PRIS 13.999,00

Professionel og robust bærbar PC, der har alle den bærbare PC's fordele samt
en ydelse som en kraftfuld stationær PC. 3D lyd og indbyggede højttalere
samt mikrofon. Softwarepakke: Windows Me, Amitech fortrydsystem og McAfee
antivirus.

1000 MHz Pentium III processor
128 MB SD RAM
20 GB harddisk
DVD-drev
Netkort
14,1" TFT skærm

http://www.fdb.dk/merlin/show_product.asp?sub%5Fdept%5Fid=23&dept%5Fid=25&pf
%5Fid=2140451

biz

Fra : Jonny Jensen

Dato : 26-09-01 08:04

Allerførst, lad mig lige konstatere at det ikke er dit indlæg jeg kritisere,
men derimod annoncen...
(Gider ikke starte en krig fordi nogen tager dette personligt

> Amitech FreeNote 4502
> PRIS 13.999,00

Og det er omkring 13.000 mere end jeg vil betale for en Amitech... Magen til
skod mærke skal man lede længe efter, selv IBM eller Compaq er bedre... Du
betaler generelt for meget for for lidt. For lidt ydelse i forhold til hvad
der faktisk er i PC'en, for dårlige komponenter og listen fortsætter...

> Professionel og robust bærbar PC, der har alle den bærbare PC's fordele
samt
> en ydelse som en kraftfuld stationær PC.

Jeg ved ikke hvad Merlin mener er en kraftfuld PC, men jeg mener bestemt
ikke at det er en 1GHz med 128 MB Ram... Det er da pænt for en bærbar, men
brugere der ikke har styr på tallene i en PC, ved måske ikke hvad de skal se
efter og tror måske at der virkelig er tale om en PC her, som yder som en
stationær super computer... Dårlig reklame.

> 3D lyd og indbyggede højttalere
> samt mikrofon. Softwarepakke: Windows Me, Amitech fortrydsystem og McAfee
> antivirus.

3D lyd og indbyggede højttalere har de allesammen. Amitech
Fortrydelsessystem? Er det en disk som kan genskabe hele systemet igen? De
er som regel fyldt med skrammel som både fylder, er i vejen og tager alt
ydelsen. Er det en slags roll-backsystem, jamen det kan WinME jo i forvejen.
Jeg føler med de mennesker som på grund af smarte forhandlertricks og dyre
vendinger falder for en PC som bare er for dyr til det dem og deres behov.

En mand der snart er noget træt af at der er så mange der lever af andres
uvidenhed.

Jonny.

Fra : biz

Dato : 26-09-01 08:33

øv, er amitech virkelig sådan noget crap, jeg var ellers næsten på vej til
at skulle købe den.
du har ikke nogen gode forslag til et alternativt, i samme prisklasse.
hvordan er TARGA ?

BIZ

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-09-01 00:18

On Wed, 26 Sep 2001 09:33:04 +0200,
biz <biz@ofir.dk> wrote:
> øv, er amitech virkelig sådan noget crap, jeg var ellers næsten på vej til
> at skulle købe den.
> du har ikke nogen gode forslag til et alternativt, i samme prisklasse.
> hvordan er TARGA ?

Chicony og TARGA er mærker vi købte i firmaet dengang prisen var
vigtigere end at tingene kunne holde mere end 13 måneder.

Nu køber vi i bærbare: Dell (og de er også rimeligt billige), Toshiba
og IBM. I nævnte rækkefølge.

Og Dell har en fornuftig on-site support. Jeg fik en maskine hjem
fra Afrika i dag som jeg havde fejlmeldt til Dell. Den fik helt ny
skærm, DVD-drev og batteri uden bøvl med teknikeren. Han sagde at Dell
var det bedste at reparere, idet de bare skiftede dele uden at
teknikeren skulle prøve ditten og datten. (Han arbejder for eterra).
Og så roste han den ny Samsung skærm der kom i som reservedel. De er
nemlig meget mere lysstærke end de gamle.

Fra : Anders R. Hansen

Dato : 26-09-01 19:53

> [...]
hvad
> der faktisk er i PC'en, for dårlige komponenter og listen fortsætter...

Mener du at IBM er noget skidt eller kiksede din formulering lidt? Hvis det
første er tilfældet ville jeg være glad for at du uddybede det lidt...

Mvh.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 26-09-01 21:52

> [...]
hvad
> der faktisk er i PC'en, for dårlige komponenter og listen fortsætter...

Enig men Compaq eller et hvilket som helst andet slampaq mærke kommer da
aldrig på højde med IBM/Dell/Toshiba!?

Hvis jeg skulle komme med et lille tip i samme prisklasse og man har det
godt med at handle i forretninger som Merlin og Fona, sælger de en Medion
bærbar til vist nok 15kkr. som faktisk er ret fornuftig. Det er faktisk en
Mitac 7521 ( - er ikke helt sikker på nummeret ), men de har været ret
heldige med den. Godt nok bruger grafikkortet shared RAM, men der er da
256Mb ialt at tage af.

Personligt ville jeg dog helt sikkert holde mig til trekløveret
IBM/Dell/Toshiba og evt. ligger et par tusser ekstra på bordet.

Mvh. Brian

Fra : Peter Ravn

Dato : 26-09-01 09:54

Nu er det ikke fordi jeg vil angribe jeres ellers udmærkede forslag men mit
spørgsmål gik på om dette var en rimelig maskine til en fornuftig pris, og
det er der ikke en af jer der har svaret på. ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 26-09-01 10:13

> [...]
> spørgsmål gik på om dette var en rimelig maskine til en fornuftig pris, og
> det er der ikke en af jer der har svaret på. ?

Jeg synes den ser meget fin ud.. også til den pris. Bare det var mig der
havde 13,5K og Asus's notebookz har jeg ikke hørt noget decideret
dårligt om.

MVH

THomas

Fra : Peter Ravn

Dato : 26-09-01 10:26

Takker for svaret, jeg er på vej ud af døren for at købe den.

--
Med Venlig Hilsen
Peter Ravn

Fra : max

Dato : 27-09-01 07:34

"Peter Ravn" <pmr_no spam_@roadrunner.dk> wrote in message
> Takker for svaret, jeg er på vej ud af døren for at købe den.

> [...]
Hvis det ikke er for sent - en af mine venner kunne ikke få 3d-max til at
køre på en athlon, programmet fungerede kun på intel maskiner, ved ikke om
der er andre programmer der er ligeså diskriminerende, men det er da værd
lige at checke.. mvh max

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 27-09-01 12:17

max skrev:
> [...]
> der er andre programmer der er ligeså diskriminerende, men det er da værd

Tror da vist det er en fejl, da jeg kender flere som har det kørende på
en athlon.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : max

Dato : 27-09-01 15:53

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> wrote in message

> Tror da vist det er en fejl, da jeg kender flere som har det kørende på
> en athlon.

Tjae - måske var det bare den version, jeg må indrømme jeg var osse
forundret, men oplevelsen har da gjort at jeg lige vil forhøre mig inden jeg
næste gang opgraderer min laptop - På den anden side er jeg lidt solgt på
den nye power mac i titanium og stooor skærm.. Og så er vi jo i en helt
anden boldgade og et system jeg slet ikke har check på, men lækker lækker
design og funktioner.. Når nu man alligevel aldrig får råd til en Ferrari..
mvh max

Fra : Jørgen Pedersen

Dato : 27-09-01 23:08

Jeg har selv en Asus L8400 og er meget tilfreds det er en udemærket maskine,
har aldrig haft noget døje med den, det virker bare, så jeg kan varmt
anbefale en Asus bærbar, og så er den kompatibel med alt, aldrig vrøvl og
døje.