Egnet minibus - det bliver Fiat Ducato
Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 25-09-01 22:29

Lige en opfølgning på Ullas bilsag

Lige hjemvendt fra en dejlig 3-ugers ferie i Skotland, er vi kommet gennem
bunken af post.
Amtet har bevilget Fiat Ducato Combinato 2,8jtd, men givet afslag på højt
tag.
Begrundelsen er, at Ulla skal køre bilen siddende i sin kørestol, og derfor
ikke har behov for hjælp til forflytning. Ansøgning om højt tag var
begrundet i hjælpers arbejdsstilling.

Lidt ærgeligt, at vi ikke nåede at få bevillingen inden ferien, for der er
mindst 5 ugers leveringstid.

Men vi vil ikke anke afslaget, da vi gerne vil videre i sagen

Nu så jeg så i indlæggene vedr. 10 sæder længere nede, og det stiller jo
sagen i nyt lys.

Jeg vil sende email til sagsbehandleren, for at høre om den nye praksis har
den konsekvens, at bilen skal have højt tag pga. krav om ståhøjde, når bilen
efter 6 år skal indregistreres som bus

Det vil jo være dumt, at bestille en bil med alm tag, hvis den så ikke kan
godkendes

Vender tilbage med nyt, når der er en afklaring

--
Karl Ejnar
email: karl.ejnar@ingenioer.dk

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 26-09-01 22:10

Slutseddel er skrevet på Ullas nye bil idag.
Vi kan så bruge de næste 5 uger på at vente, og på at finde ud af hvordan
indretningen skal være i detaljer. Dvs vi skal have Sahva igang, så de er
klar når bilen er hjemme

Og hun skal starte på teorien til kørekortet

"Karl Ejnar Christensen" <dcc9747@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> Det vil jo være dumt, at bestille en bil med alm tag, hvis den så ikke kan
> godkendes

Ifølge sagsbehandler i amtet, kan den godt godkendes som bus med normal
taghøjde.
Kravet til loftshøjde er ikke fuld ståhøjde. Ifølge hede er det kun
Chrysler, der ikke længere kan blive godkendt, efter den nye praksis

Fra : Lotte M

Dato : 27-09-01 12:15

"Karl Ejnar Christensen" <dcc9747@vip.cybercity.dk> skrev

> Slutseddel er skrevet på Ullas nye bil idag.

Tillykke!

> Vi kan så bruge de næste 5 uger på at vente, og på at finde ud af hvordan
> indretningen skal være i detaljer. Dvs vi skal have Sahva igang, så de er
> klar når bilen er hjemme

Og om lidt er den spændende del af ventetiden i gang, med besøg hos
Sahva, afprøvning af placeringer osv - glæd jer!

Udover taghøjden, er i så tilfredse med bevillingen? Og hvad med
den gamle bil, har i fået den afsat?

Håber i havde en god ferie!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk - personlig hjemmeside
http://www.handiinfo.dk - om bevægelseshandicap

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 29-09-01 02:02

"Lotte M" <info@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse
> "Karl Ejnar Christensen" <dcc9747@vip.cybercity.dk> skrev

> Tillykke!

Tak tak

> Og om lidt er den spændende del af ventetiden i gang, med besøg hos
> Sahva, afprøvning af placeringer osv - glæd jer!

Det gør vi skam. Vi har fået et klippe/klistre ark med hjem. Så kan vi prøve
forskellige sædeplaceringer, i det mindste på papiret i første omgang

> Udover taghøjden, er i så tilfredse med bevillingen?

Ja - det ser fornuftigt ud. Vi kunne godt ønske os en 5. siddeplads med
udtageligt sæde, vi vil forsøge at overtale Sahva til at lave et. Skinnerne
skal jo være i bunden alligevel til at fastgøre hjælpemidler.
Vi kunne også overveje sidevendte sæder over bagskærmene, men det er jo ikke
så behageligt, som fremadvendte sæder.

>Og hvad med
> den gamle bil, har i fået den afsat?

Nej - men vi har da heller ikke gjort noget endnu for at sælge den. Hvis
nogen kender nogen, så vil vi gerne høre om det

> Håber i havde en god ferie!

Det havde vi
Masser af musik - flinke og gæstfrie mennesker. Og så de smukke landskaber.

Hilsen

Karl Ejnar

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 19-10-01 01:01

Karl Ejnar Christensen <dcc9747@vip.cybercity.dk> skrev

<klip>

Hurra - så er bilen i Danmark - leveres fredag eller først i næste uge

Vi skal have møde med Sahva næste uge for at aftale detaljer

Så er Ulla forhåbentlig snart kørende i egen bil - og kan starte på at tage
kørekort

Fra : Lotte M

Dato : 21-10-01 11:18

"Karl Ejnar Christensen" <karl.ejnar@ingenioer.dk> skrev:

> Hurra - så er bilen i Danmark - leveres fredag eller først i næste uge

Herligt - tillykke!

> Vi skal have møde med Sahva næste uge for at aftale detaljer

Jeg glæder mig til at se resultatet

> Så er Ulla forhåbentlig snart kørende i egen bil - og kan starte på at tage
> kørekort

Tsk, tsk, bliver hun mon på den sydlige side af fjorden, indtil kortet
og grundrutinen er i hus

Mere seriøst. Hvem skal Ulla undervises af - Glenn ?

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 21-10-01 20:08

Lotte M <info@lotte-m.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:9qu86l$n6v$1@sunsite.dk...

> Herligt - tillykke!

Tak for det. Der var godt nok sagt 5 ugers lev. tid, men en gang imellem har man da lov at være heldig

> Jeg glæder mig til at se resultatet

Det gør vi også, der er da en del, der skal tænkes grundigt igennem. Det er jo 6 år frem, bilen skal bruges, så det gælder om at indrette den mest hensigtsmæssigt.

> Tsk, tsk, bliver hun mon på den sydlige side af fjorden, indtil kortet
> og grundrutinen er i hus

Ha ha

> Mere seriøst. Hvem skal Ulla undervises af - Glenn ?
> --
ja -det er Glenn Lundt - kender du ham?

Karl Ejnar
Som snart har en Jumpy Supervan med OK-lift, drejesæde og fastspænding af kørestol i varerum til salg

Fra : Lotte M

Dato : 25-10-01 11:25

"Karl Ejnar Christensen" <karl.ejnar@ingenioer.dk> skrev:

> Mere seriøst. Hvem skal Ulla undervises af - Glenn ?

ja -det er Glenn Lundt - kender du ham?

Jeps. Glen lærte mig at køre med venstrefodespeeder og senere
med håndstyring. Desuden kender jeg han fra flyveklubben, hvor
vi begge var i gang med at tage S-certifikat - engang i forrige
århundrede