Parring
Fra : Helle Andersen

Dato : 23-12-00 23:20

Det var meningen, at min abypige, Eika, skulle parres så snart hun
kom i løbetid. Jeg har hele tiden joket med, at hun med garanti ville
komme i løbetid på det mest ubelejligede tidspunkt - sandsynligvis
den 22. december, for så kunne hun i hvert fald nok ikke blive hentet
før den 27. december, når julen var overstået, og så ville hendes
løbetid nok være ved at være slut. Og jeg fik næsten ret - på når ca.
1
time, for ved 1-tiden i nat kom hun i løbetid

Nu er det så heldigt, at hun kan blive hentet den 25. om aftenen, så
det skulle jo nok kunne nås.......måske..... For min burmeser-kastrat,
Camillo, der plejer at "øve sig" på hende, har meget belejliget nu
fundet ud af ligefrem at gennemføre en parring, så siden kl. 21:30 her
til aften har han gennemført 2 parringer på hende, dvs. hun vil få
ægløsning nu.

Nu er mit spørgsmål så, hvor lang tid efter ægløsningen en
befrugtning er mulig ? Er det spild af tid, at få hende hentet til
parring
om 2 døgn eller hva' ? *suk* Hvis det ikke er det ene, så...... *gg*

Chabél glæder sig forresten til hun skal af sted, tror jeg. Han er
noget
så træt, for han får ikke fred et øjeblik, fordi hun er så forelsket i
ham.
Ilderne hygger sig også, for Eika plejer ikke at ville lege med dem,
men lige pludselig lægger hun sig foran dem, så de kan bide sig fast
i nakken på hende og så siger hun sjove lyde. De synes, at hun er en
sjov ilder lige nu, og undertegnede synes, at det ser ret sjovt ud med
en lille ilder hængende i nakken på en trampende, kurrende hunkat

--
Hilsen Helle
Time spent with cats is never wasted. - Colette

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-12-00 00:16

Hej Helle

Jamen tillykke med Camillo's færdigheder ) - og at Eika langt om længe er
kommet i løbetid! (jeg venter stadig....) - så må vi jo bare håbe, at han
ikke har ødelagt alle planerne!

Nå - ifølge min bog (The Cornell Book of Cats) får hunkatten ægløsning 25-30
timer efter parring - det er dog observeret op til 50 timer før ægløsning,
og da hunkatte jo ikke er ens (nej, gud bedre det , er der også set
hunkatte, som ikke fik ægløsning før på 3-4. dagen af løbetiden uanset antal
parringer mv. (det er vist lidt usædvanligt). Bogen siger desuden, at man
skal regne med mindst 4 succesfulde parringer, før der er nok af det hormon,
som sætter gang i ægløsningen. Men når ægløsning så har fundet sted, har
æggene en levetid på ca. 24 timer.

Summa summarum - det er slet ikke sikkert, at hun har fået nok gang i
hormonerne til at sætte gang i ægløsningen, og uanset om hun har, så sker
det først efter tidligst 25 timer... og så har æggene altså en levetid på 24
timer *regne, regne* - de skulle kunne nå det! - men du må nok hellere holde
ham dér Casanova (hans nye navn ) lidt i ave - hvis du kan!

Glæder mig allerede til at se de små!

Camilla

Helle Andersen <helle-andersen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9238fi$onp$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Helle Andersen

Dato : 27-12-00 12:22

Camilla Scharff skrev i meddelelsen
<923blm$svc$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
længe er
>kommet i løbetid! (jeg venter stadig....) - så må vi jo bare håbe, at

Jamen, men så bør jeg vel sige "kondolerer" med Manse's
manglende samme Måske skulle han i træningslejer hos Millo ?
Eller også skal han bare have en aby, der godt nok er _ret_ god til at
vise hankattene, hvordan de skal klare det - de behøver næsten ikke
at deltage....

> [...]
hellere holde
>ham dér Casanova (hans nye navn ) lidt i ave - hvis du kan!

Her er Millo's nye navn godt nok "Grrrr... Millo, din møg-banan"
Der ville netop være gået 48, når Teresa kunne hente dullen, men så
skal jeg jo også lægge nogen tid oveni, hvor hendes nye "gemal" lige
skulle tage sig sammen til at erobre sex-monsteret og der kan vist
snildt gå omkring 24 timer, så vidt jeg ved. Jeg spurgte Teresa om
hendes erfaringer - hun har jo været udsat for problematikken før - og
hvis de parres indenfor 24 timer, plejer det at gå fint, men de gange
hun har parret senere, har det ikke givet noget resultat.

Så det endte altså med, at jeg besluttede mig for, at hun ikke skulle
udsættes for den stress det, trods alt, må være, at blive fjernet fra
sine vante omgivelser og smidt ind et nyt sted til en fremmed hankat,
når chancerne for et godt resultat alligevel var så rimelig små.

Jeg må endnu en gang væbne mig med tålmodighed og jeg har
svoret at næste gang, hun så meget som tænker på at komme i
løbetid, bliver hun og begge kastrater adskilt fra hinanden
øjeblikkeligt !

Hun er stadig fuldstændig ligeglad med Camillo, men jagter Chabél
konstant. Faktisk hopper hun op og bider sig fast i nakken på ham
konstant. Det har jeg ikke oplevet eller hørt om før - er det normalt
?
Det er i hvert fald godt, at han er sådan en god, venlig og tålmodig
dreng, for han må godt nok udholde meget fra hendes side i
øjeblikket. Når hun har jagtet ham og bidt i ham i flere timer, bliver
han godt nok til sidst vred, men så knurrer han bare og flygter fra
hende.

--
Hilsen Helle
If man could be crossed with a cat, it would improve man, but it would