TDC 256/128 falder i hastighed
Fra : Jens@NEWS

Dato : 25-09-01 21:43

Jeg har den seneste md. haft ADSL/BB fra TDC A/S
Jeg betaler for en 256/128 linie men hastigheden er faldende (fra 256/128
til 160/128)
og er i disse dage er hastigheden på 128/128 i følge Ericsson's web page
http://192.168.254.254/

Er der andre der har oplevet dette, og kan jeg forvente en reduktion i
prisen som følge af dette.
Som jeg ser det, leverer TDC A/S ikke det produkt de har solgt mig - eller
hvad?

Mvh
Jens

Fra : Rune Christiansen

Dato : 25-09-01 21:51

tjahh prøv at downloade fra TDC´s egne server og gør det en 10gange, tag
gennemsnittet i hastighed og se om det er nogenlunde det du har betalt
for....

hvis ikke så gå dem på klingen......det er vist det eneste der hjælper

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-09-01 21:54

On Tue, 25 Sep 2001 22:43:17 +0200, Jens@NEWS wrote:
> [...]
> til 160/128)
> og er i disse dage er hastigheden på 128/128 i følge Ericsson's web page

Det er dit ADSL modem's adresse.

> Er der andre der har oplevet dette, og kan jeg forvente en reduktion i
> prisen som følge af dette.
> Som jeg ser det, leverer TDC A/S ikke det produkt de har solgt mig - eller
> hvad?

Hvad sagde kundeservice da du ringede til dem - det kunne være der
var en nem løsning.

Har du prøve at slukke dit modem, og tænde det igen ?

Men hvis linien ikke er god nok til at holde 256 kbps, så er der
jo ikke noget TDC kan gøre - udover at lukke linien fordi kobberet
ikke er tilstrækkeligt godt til at opretholde den ønskede
kvalitet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jens@NEWS

Dato : 25-09-01 22:34

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Det er dit ADSL modem's adresse.

OK, så ved jeg det.

> Hvad sagde kundeservice da du ringede til dem - det kunne være der
> var en nem løsning.

Nej jeg har ikke ringet til kundeservice.
Jeg afventer pt. svar på en skriftlig klage over selve installations
forløbet og ønsker ikke, at komplicere sagen yderligere på nuværende
tidspunkt.
En klage der blandt andet involvere supports håndtering af forløbet.
Jeg spørger mig lidt for her i gruppen inden jeg ringer til support

> Har du prøve at slukke dit modem, og tænde det igen ?

Ja, det har jeg.
Jeg har også prøvet at resette modemet, men uden effekt.

> [...]
> jo ikke noget TDC kan gøre - udover at lukke linien fordi kobberet
> ikke er tilstrækkeligt godt til at opretholde den ønskede

Nej, det kan du måske have ret i, men jeg kommer fra et kundeforhold hos
Tele2 / Get2net på ISDN2 og blev lovet nogle ganske andre fordele hos TDC
mod at konvertere til et kundeforhold hos dem.
Nu sidder jeg med PSTN, ADSL½ ! og ufatteligt meget spildt tid på
kommunikation frem og tilbage mellem TDC og undertegnede.
Tanken om at skulle hele møllen igennem igen - tilbage - er næsten for
træls.
TDC målte i sin tid dæmpning på linien og garanterede 512/256 på ISDN og
1024/512 på PSTN.
Jeg valgte ISDN 256/128, da TDC skulle levere varen måtte jeg downgrade til
PSTN pga. for lidt båndbredde / stor dæmpning og nu må jeg så erfare, at
hastigheden er droppet til det halve af det jeg betaler for.

Mvh
Jens

Fra : Søren

Dato : 29-09-01 17:31

> [...]
> jo ikke noget TDC kan gøre - udover at lukke linien fordi kobberet
> ikke er tilstrækkeligt godt til at opretholde den ønskede

"lukke linien" Uha skræm bare den stakkel der lige har
fået ADSL.