computer rebootet i utide
Fra : Kim Eichen

Dato : 25-09-01 21:48

Min computer går ned næsten hver dag, men den når at vise blå skærm, hvor
der står at den lagrer hukommelsen. Dette tyder på at det ikke er manglende
strøm, der er problemet. Som regel er der ingen programmer, der kører når
det sker. Jeg har tidligere oplevet et lignende fænomen med dårlig ram, men
dengang kunne jeg fremprovokere fejlen ved at opbruge al rammen, hvilket
hvergang resulterede i at den gik ned, dette er ikke tilfældet denne gang.
Nogen forslag?

Maskinen består af:
Asus A7V133
Thunderbird 1200 (som er ca 39 grader varm)
2 x 256 mb kingston ram
2 x IBM 60 GXP diske
1 x Quantum fireball disk
Hercules Game Theater XP lydkort
Accton netkort
Asus 8200 (geforce 3)

Detonator 21.81
Windows 2000 sp 2
Norton antivirus 2002
Nortin personal firewall 2002

Mvh Kim Eichen
eichen@worldonline.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-09-01 22:11

On Tue, 25 Sep 2001 22:48:28 +0200,
Kim Eichen <eichen@worldonline.dk> wrote:
> [...]
> hvergang resulterede i at den gik ned, dette er ikke tilfældet denne gang.

Det er nok defekt RAM, eller et software evt. driverproblem.
Prøv at test din RAM en nat med memtest86 (www.metest86.com).

Fra : Jonny Jensen

Dato : 26-09-01 08:09

> Det er nok defekt RAM, eller et software evt. driverproblem.
> Prøv at test din RAM en nat med memtest86 (www.metest86.com).

Helt enig, der mangler dog bare lige et 'm' i URL'en
www.memtest86.com

Jonny