Kommentarer ønskes...
Fra : Michael Olesen

Dato : 25-09-01 21:20

....til sammensætningen af min nye PC:

Bundkort: Asus A7V266, Socket A. DDR ram, FSB 266 MHz

Processor: AMD Athlon Thunderbird 1400MHz

Harddisk: IBM 60GXP 40 GB

RAM: ApAcer 256 MB DDR ram 2100 (PC266)

CD-drev: Aopen 52x IDE

CD-brænder: LiteOn 16/10/40x IDE (Burn Proof)

Diskettedrev: Panasonic 1.44

Grafikkort: ASUS V7700 Pro GeForce 2 64 MB m. tv-out

Lydkort: Terratec Entegra PCI Bulk (Jeg skal ikke bruge det til særlig
meget)

Tastatur + mus: Logitech Desktop Cordless ITouch New (trådløs)

Køler: ThermalTake Dragon Orb 3 (Nogen forslag til en rigtig god køler, jeg
er lidt i tvivl)

Netkort: RUBYtech 10/100 Mbit PCI

Kabinet: Aopen Tower kabinet (HQ08)

Skærm: Samsung 17" Dynaflat monitor (0.20 dp)

Jeg vil især gerne høre, hvad I synes om skærmen og har I nogle gode forslag
til et hightower kabinet, Aopen HQ08 er ret dyr, synes jeg. I må også meget
gerne komme med forslag til en god køler til processoren.

På forhånd tak!
Mvh
Michael Olesen

Fra : Morten Christensen

Dato : 25-09-01 21:27

Jeg syntes, det er et rigtig godt system, mit eget er (næsten) helt magen
til, jeg har dog en Taisol 760 køler istedet, den køler godt og larmer
næsten ikke.

Kabinettet kender jeg dog ikke noget til....

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 25-09-01 23:15

Taisol 76xxx køler er kanon

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 25-09-01 21:39

> Harddisk: IBM 60GXP 40 GB

Har selv lige returneret min af samme slags da den sagde en højfrekvent
hyletone. Jeg ville helt klart gå efter en Seagate Beracuda IV til ca. samme
pris. Den bliver også anbefalet af tomshardware.com. Sådan en vil jeg hvert
fald ud og have fat i!

/Jeppe

Fra : -=Madsen=-

Dato : 25-09-01 23:45

Motherboard...

Jeg har en ven som har et A7V266 boardet nægter at køre win98 & win ME
stabilt, men win 2000 køre , det kan gå i dag efter der er kommet sp2 til
win2000, da den nu er lige så hurtig som win ME.
Der er lige en ting mere med A7V266 du kan ikke OC. det da man ikke kan
stille på MP...

Det er lidt svært med hensyn til Motherboard da der er 2 helt nye chipset på
vej om ca. 4 uger, fra Nvidia som hedder Nforce og Via med KT266a, Asus
kommer med bække slaks

Grafikkort......

Når du nu alligevel er oppe i den klasse hvorfor så ikke kikke på Suma, som
efter min overbevisning er bedste valg hvis vi udelukker Geforce3
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364607891

Køler...

Taisol 76xxxx fordi den har en passende vægt, er stabil og er rimelig lydløs
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724767893

Tasatur...

Hvorfor spare ca. 200 og snyde dig selv for det nye som er kanont lækkert og
med trådløs optisk mus ?
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1544637907

Skærm....

Sikkert et udmærket valg, men det med de 0.20 dp passer nu ikke helt, der er
målt på forkert led så dp er sikkert den samme som de fleste andre på
omkring 0.26 dp. så hellere en 19" ADI "Mærke vare" til 2695,-, jeg ville
personligt være meget ked af at skulle nøjes med en 17" på en så fin maskine

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514587909

Kabinet....

Aopen er bare lækert, har det selv

Held & Lykke...

PS håber ikke mine råd er alt for dyre , men husk at det er meget
billigere at købe det rigtige fra start i sidste ende

Fra : Michael Olesen

Dato : 26-09-01 08:27

-=Madsen=- <kem@SoftHome.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9or182$2vkj$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> win2000, da den nu er lige så hurtig som win ME.
> Der er lige en ting mere med A7V266 du kan ikke OC. det da man ikke kan

Det lyder lidt underligt.....der er forresten også et bundkort, der hedder
A7M266, jeg kan personligt ikke rigtig se forskel på de 2 bortset fra at
A7V266 har plads til 3 ram-blokke hvorimod den anden kun har plads til 2,
det er derfor jeg hellere vil have A7V266. Forhåbentlig er det bare et
tilfælde, at din ven ikke kan køre win98 & winME, for jeg vil gerne køre
både winME og win2k på maskinen.

> Det er lidt svært med hensyn til Motherboard da der er 2 helt nye chipset

> vej om ca. 4 uger, fra Nvidia som hedder Nforce og Via med KT266a, Asus
> kommer med bække slaks

Nu er min situation sådan, at jeg har ventet i nogle måneder for at få mest
for pengene, så jeg har ret svært ved at vente meget længere

> [...]
som
> efter min overbevisning er bedste valg hvis vi udelukker Geforce3

Det ser godt ud, det vil jeg overveje!

> Køler...
>
> Taisol 76xxxx fordi den har en passende vægt, er stabil og er rimelig
lydløs
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724767893

Det ser også ud til at være værd at overveje, tak for det! (Kan den gå helt
op til 1,4 GHz?)

> Tasatur...
>
> Hvorfor spare ca. 200 og snyde dig selv for det nye som er kanont lækkert
> [...]

Det har du ret i, men den anden som jeg valgte, ligger utrolig godt i hånden
(har afprøvet den hos en ven)..... jeg må vel bare vælge en af de to...

> [...]
> omkring 0.26 dp. så hellere en 19" ADI "Mærke vare" til 2695,-, jeg ville
> personligt være meget ked af at skulle nøjes med en 17" på en så fin

For tiden bor jeg på et kollegieværelse, så der er ikke rigtig plads til en
19"... andre gode 17" skærme? Jeg er mest interesseret i de der nye
flat-billedrør (eller hvad de nu hedder).

> [...]
>
> PS håber ikke mine råd er alt for dyre , men husk at det er meget
> billigere at købe det rigtige fra start i sidste ende

Jeg bestemmer jo selv, om jeg vil følge dine råd Men jeg må endnu en
gang give dig ret...det er billigst at købe det helt rigtige fra starten

Mvh
Michael

Fra : -=Madsen=-

Dato : 26-09-01 17:54

<------------>
> [...]
> det er derfor jeg hellere vil have A7V266. Forhåbentlig er det bare et
> tilfælde, at din ven ikke kan køre win98 & winME, for jeg vil gerne køre
<-------------->

Sorry sorry, jeg tog fejl det var selvfølgelig A7M266 som ikke kørte for
godt .....

A7M266 er med AMD 761 chipset
A7V266 er med Via KT266 chipset

A7V266 ser ud til at være et fint bundkort...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-09-01 19:16

Undskyld, men er der noget galt med AMD's 761 chipset?
Grunden til at jeg spørger, er, at "hard Info under edbpriser.dk udnævner
Epox EP 8K7A+ til noget af en testvinder. Dette bundkort kører nemlig på AMD
7661 chipsettet. og er en ren ddr ramløsning.
Efter sigende skulle kortet med en hurtig AMD-cpu være et fartmonster af
rang.
På den anden side ved man jo næsten altid, hvad man får, når man vælger et
Asus kort.
Jeg skal selv til at bygget mig et ordenligt fartsvin )
Jeg har lige sakset konklusionen.
Konklusion
Efter at have testet Epox Ep-8K7A+ er vi overbevist... AMD-761 chipssettet
er suverænt hurtigst sammen med en Athlon/133 CPU! Der er ingen tvivl om at
DDR-SDRAM løsningen er den klart hurtigste løsning set i forhold til VIA's
KT266 og i særdeleshed KT133A chipssettet. Men hvor længe Epox Ep-8K7A+ kan
holde sit forspring er spørgsmålet... Der kommer jo hele tiden nye bundkort
til og ikke mindst nye chipsset løsninger.

Har I nogen kommentarer til kortet?

mvh

Jesper

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-09-01 22:18

Tror nu ikke det er AMD761 chipset der fejler noget, men har bare lidt
erfaringer med Asus A7M266 ikke kan køre de gamle win9x stabilt...

Fra : Dan

Dato : 30-09-01 12:52

Hmmm.... har aldrig haft nogen problemer med ASUS A7M266. Har kørt med
win98, win98 se, win me og XP og alt har kørt perfekt og stabilt. Jeg kan
lige sig at jeg bruger pc'en til alt også krævende 3d spil på net/internet.
Jeg er meget tilfreds.....

Fra : Michael Olesen

Dato : 26-09-01 22:17

-=Madsen=- <kem@SoftHome.net> skrev i
meddelelsen:<9ot0tt$hrr$1@news.cybercity.dk>...
> [...]

> A7M266 er med AMD 761 chipset
> A7V266 er med Via KT266 chipset
>
> A7V266 ser ud til at være et fint bundkort...

Tak for din hjælp, Madsen! Rart at der er hjælpsomme folk herinde