Anti-logger prg.
Fra : R.M.

Dato : 25-09-01 19:59

Findes der et prg. der kan undersøge om man har et program liggende i
hukommelsen der logger alt hvad man foretager sig i Win98 ?
Eller hvordan kan jeg nemt finde ud af det ?

Venligst Christian

Fra : Alex Holst

Dato : 25-09-01 22:41

R.M. <mbroed@mail.dk> wrote:
> Findes der et prg. der kan undersøge om man har et program liggende i
> hukommelsen der logger alt hvad man foretager sig i Win98 ?
> Eller hvordan kan jeg nemt finde ud af det ?

Der er ikke et simpelt ja eller nej svar til dit spoergsmaal da der er mange
maader at overvaage paa. Den eneste maade er at have en metode til at sikre
dig at alle filerne paa din maskine (inklusive kernen) ikke er blevet
aendret.

Du kan nok faa et program som kan vise mere information om de programmer du
har koerende end f.eks. task manager kan, men en process kan aendre dine
systemkald og gemme sigselv i en process listing.

Problemet med tillid til sin software paa et single user system er kort
beskrevet i OSS'en:

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#benytter

For at kunne give et godt svar skal vi vide noget mere om din situation.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 25-09-01 21:40

"R.M." skrev

> Findes der et prg. der kan undersøge om man har et program liggende i
> hukommelsen der logger alt hvad man foretager sig i Win98 ?

Normalt kan man se hvilke programmer som køre, ved at trykke på CTRL +
ALT + DELETE, men programmer kan godt skrives så de ikke vises på lis-
ten.

> Eller hvordan kan jeg nemt finde ud af det ?

Med venlig hilsen

Peder