Finner ikke scsi-enhetene
Fra : P.K.

Dato : 25-09-01 19:33

Backup-batteriet på hovedkortet hadde gått tomt, og jeg måtte inn i bios

for å finne den andre av mine 2 harddisker igjen. Jeg har scsi
cd-brenner og scsi cd-rom, men finner ikke disse. Jeg har sjekket i
bios, men kan ikke finne ut hvor feilen ligger. Når jeg går inn under
egenskaper for system, og egenskaper og ressurser for scsi-kortet og
prøver å endre innstillingene, får jeg meldingen: denne
ressursinnstillingen kan ikke endres. Syntes jeg nå har prøvd det meste,

så jeg lurer på om noen har noen gode tips?

P.K.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 26-09-01 08:01

P.K. skrev...
> [...]
> ressursinnstillingen kan ikke endres. Syntes jeg nå har prøvd det
meste,

> så jeg lurer på om noen har noen gode tips?

Har du prøvet Crtl+A under boot, for at komme
ind i scsi-kortets bios, og evt. mounte drevene
igen? (Crtl+A er til Adaptec kort, det kan være noget andet
til dit kort)
Ellers kan du prøve at afmontere kortet og lade
windows finde det igen.

Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.