Fyrværkeri
Fra : Bjørn Harbøll

Dato : 19-12-00 03:15

Hej

Hvordan er jeres erfaringer med kattene nytårsaften? Nogle mener, at det er
synd at bedøve katten, da den bliver helt forvirret af det. Kan det, udover
at man beroliger katten og har et sted, den evt. kan gemme sig, måske hjælpe
lidt, hvis radioen er tændt under fyrværkeriet - altså ikke skruet højt op,
men bare så de pludselige lyde af kanonslag "forsvinder" i radioens
baggrundsstøj?

Mvh. Mette BjM

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-12-00 23:09

> [...]
udover
> at man beroliger katten og har et sted, den evt. kan gemme sig,

Her i huset er vi ret kontante på det område. Kattene må klare sig selv, og
selv vores ellers så sky Pjevs finder fint ud af det. Jeg kunne ikke drømme
om at give kattene noget beroligende, eller for den sags skyld berolige og
ynke dem. De klarer sig fint, når først de forstår at det kun er udenfor at
det larmer.

Mvh Maria

Fra : Basyrinus

Dato : 20-12-00 19:51

> [...]
op,
> men bare så de pludselige lyde af kanonslag "forsvinder" i radioens

Mine katter er ret ligeglade - de skal selvfølgelig hen og se hvad der sker,
men hvis der er et ledigt skød, trækker det mere end alt andet.

Men hvis man planlægger en fest kunne det nok være en godt idé at sende dem
ud af huset.

--
Basyrinus
www.dumbass.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 21-12-00 16:43

Hej Mette

Er jeres katte bange for fyrværkeriet??

Mine er fuldstændig ligeglade - de sidder faktisk i vinduet og følger med i
alt det spændende der foregår udenfor (vi bor i stuen, så de har godt udsyn
, det er kun lige de dér kæmpe brag fra ulovligt knaldfyrværkeri, der
giver reaktion - og det gør det også hos os!
Så her er det absolut unødvendigt at give sig i kast med piller og
deslige...

Men i øvrigt vil jeg mene, at for langt de fleste katte er det meget
ubehageligt, at få beroligende piller - nogle bliver mere panikslagne af
ikke at være "i kontrol" (katte er kontrol-freaks!), og generelt mener jeg,
at kattene vil have det langt bedre af at få tildelt et stille og roligt,
mørkt sted - fx en hylde i klædeskabet - som de kan putte sig i når det
bliver for slemt. Selvfølgelig findes der helt specielle tilfælde af angste
katte, som kan have glæde af en beroligende pille - men det er fåtal.

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Bjørn Harbøll <cocio@nork.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Twz%5.9810$9t1.71163@twister.sunsite.dk...

Fra : Kate

Dato : 22-12-00 21:48

Her i huset er der ingen der er bange for fyrværkeri. Jeg bor lige ved
siden af en tunnel som fører under Frederikssundsvej, hvert år i løbet
af November bliver der fyret af i den og første gang hopper både jeg og
kattene, efter det reagerer de overhovedet ikke. Jeg tror nu også at de
vænner sig til høje lyde, her i byen er det åbenbart blevet mode at fyre
af ved enhver lejlighed hvilke gør at der bliver fyret af minimum en
gang om måneden. Efterhånden er fyrværkeri ikke så spændende mere, men
altså hverken kaniner eller katte har nogensinde været bange. Et år stak
Sofie af fra min nytårsaften lige inden midnat. Jeg var rædselslagen for
hvordan det ville påvirke hende, men da jeg fik lokket hende hjem kom
hun spankulerende som om intet var hændt. men alle mine dyr har jeg
været hjemme på deres første nytårsaften for at sikre mig at de ikke var
bange.
Min kollega som har hund fortalte sidste år at hun havde givet sin hund
noget beroligende og nytårsaften havde været god for første gang i flere
år, dagen efter fandt hun pillen i hundens hageskæg Vi blev derfor
enige om at det i virkeligheden nok var hende som skulle have haft noget
beroligende.....Jeg tror helt sikkert at vi også påvirker dem på den
måde.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk