Hvor kan jeg leje en filmscanner ?
Fra : HELMUTH

Dato : 25-09-01 15:55

Jeg har en stor stak alm. gamle negativer og et hav af fremkaldte APS film.
Det vil koste mig et ondt år at få dem alle scannet og lagt på photo, da det
skal være en ordentlig opløsning.

Er der nogen i mørket der ved, hvor jeg kan leje en film scanner, gerne APS
kompatibel, da jeg heller ikke har råd til at købe en sådan.
Jeg tænker noget i retning af en Nikon Coolscan eller en anden
"professionel" filmscanner.

Jeg er 100% hard/software kyndig og får ikke brug for opsætning osv.

På forhånd tak...
Helmuth

Fra : René Jensen

Dato : 25-09-01 18:43

HELMUTH wrote:
> [...]
> kompatibel, da jeg heller ikke har råd til at købe en sådan.
> Jeg tænker noget i retning af en Nikon Coolscan eller en anden

Det er bare et skud i tågen, men har du prøvet at kigge hos diverse A/V
udlejningsfirmaer? -Det kan jo være at nogle disse også udlåner den
slags udstyr, som du efterspørger.

> Jeg er 100% hard/software kyndig og får ikke brug for opsætning osv.

Du siger at du er kyndig hvad angår hard-/software, så er det at jeg vil
spørge om det er noget som arbejder med til daglig? I så tilfælde kunne
man så måske ikke lave en ordning med arbejdet om at lave et par
negativer af gangen efter arbejde?

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : HELMUTH

Dato : 25-09-01 21:43

Yes my boys... Jeg har kigget, ringet og kontrolleret både net og tlf.
bøger, men intet fundet (derimod alt muligt andet mærkeligt udstyr.)
Jeg kan selvfølgelig ikke gardere mig imod, at en af de mindre A/V
udlejninger ligger inde med en scanner af typen.

Jeg har som skrevet tidligere en solid baggrund inden for hardware/software
opsætning, men jeg er beskæftiget inden for en helt anden changre. Var det
for pengene og ikke hjertet, så var jeg da også PC-tekniker af den ene eller
anden slags, men det er for kedeligt for mig. Derfor et job uden tekniske
muligheder i den retning

mvh. Helmuth