SSI
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 25-09-01 13:15

Jeg er løbet ind i et dumt problem, som jeg godt forstå, men ikke lige har
en løsning på

Jeg har en SSI som includer en databaseforbindelse. Den ligger i et
bibliotek ved navn include i roden
Derudover er der to andre biblioteker.
bib1 og bib2. I bib2 er der et nyt bibliotek nybib2.
Mit asp-script kan gode finde database i bib1, men ikke i nybib2.

Include ser sådan ud
#include file ="../include/dbtil.inc"

Problemet er jo klart, at når jeg stå i nybib2, hopper den kun et bibliotek
tilbage. Man databasen befinder sig i mappen DB. Hvordan løser jeg dette
#¤%#% problem

Allan

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 25-09-01 15:51

Allan Schuster Bach wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Include ser sådan ud
> #include file ="../include/dbtil.inc"

Det er nemmere at benytte "Virtual" istedet for "File" - læs mere her:
http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion4.asp

> Problemet er jo klart, at når jeg stå i nybib2, hopper den kun et bibliotek
> tilbage. Man databasen befinder sig i mappen DB. Hvordan løser jeg dette
> #¤%#% problem

I din database forbindelse kan du f.eks. angive stien til databasen sådan
her:

Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBPath = "DBQ=" & Request.ServerVariables("APPL_PHYSICAL_PATH") &
"\cgi-bin\db.mdb"
Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

Ved at bruge "APPL_PHYSICAL_PATH" sikrer du dig at databaseforbindelsen
virker uanset på hvilket sted i sitets struktur du befinder dig.

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne