digital kamera
Fra : schlafer

Dato : 25-09-01 13:07

Hej Alle
Jeg overvjer at købe et digital kamera, men hvad skal jeg købe.
Det skal bruges til at tage billeder til min hjemmeside.
Jeg vil give op til mellem 2000 og 3000
Mange hilsner fra schlafer

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-09-01 13:17

schlafer skrev:

>Jeg overvjer at købe et digital kamera, men hvad skal jeg købe.
>Det skal bruges til at tage billeder til min hjemmeside.

Prøv evt. at forhøre dig i news:dk.fritid.foto

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: www.simlock.dk
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-09-01 13:58

"schlafer" <schlafer@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg overvjer at købe et digital kamera, men hvad skal jeg købe.
> Det skal bruges til at tage billeder til min hjemmeside.

Merlin har et Agfa CL20 på kanon tilbud til kr. 875,-. Problemet er bare at
tilbudet kun gjalt i går men Merlin har det stadig på deres forside :
http://www.merlin.dk/forside_ny.asp .

Prøv at kigge. Det tager kanon gode billeder. (var en af de heldige der fik
et i går.

Det kan også bruges som WebCam m.v.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jan

Dato : 25-09-01 15:39

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.merlin.dk/forside_ny.asp .
>
> Prøv at kigge. Det tager kanon gode billeder. (var en af de heldige der

Er billederne gode nok til at printe dem ud. Altså i forhold til alm.
billeder ??

Hvordan er opløsningen?

Mvh

Jan

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-09-01 15:47

"Jan" <jma73@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er billederne gode nok til at printe dem ud. Altså i forhold til alm.
> billeder ??
>
> Hvordan er opløsningen?

Ja de er kanon.
Kig for mere her: http://www.agfa.dk/products/cameras/cl20.html

Merlin har det stadig på hjemmesiden så det må betyde at de stadig har
tilbudet?. Prøv at bestille det?.

Dog ville jeg anbefale dig at få et ekstra flash card. Jeg købte et 32 MB
til 499,- og det lagre godt 200 billeder i den højeste opløsning og godt 700
billeder i den lave opløsning.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-09-01 15:58

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse

> Ja de er kanon.
> Kig for mere her: http://www.agfa.dk/products/cameras/cl20.html

Prøv at kigge det billede jeg har postet i news:dk.binaer med emnet : Runa
og Buller.
Billedet er fra i eftermiddags og er scaleret 75 % ned men alligev er
kvaliteten stadig god.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jan

Dato : 25-09-01 21:40

> Prøv at kigge det billede jeg har postet i news:dk.binaer med emnet : Runa
> og Buller.

Jeg kan desværre ikke få adgang til ovenstående new group... Her ellers abn.
hos tdc...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-09-01 16:35

On Tue, 25 Sep 2001 16:46:50 +0200,
> [...]
> til 499,- og det lagre godt 200 billeder i den højeste opløsning og godt 700

Det er da dyrere end et 64MB kort koster hos http://www.shg.dk - Jeg har
et af disse, og det virker perfekt.

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-09-01 16:55

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da dyrere end et 64MB kort koster hos http://www.shg.dk - Jeg har
> et af disse, og det virker perfekt.

Ja lige som Ram er der forskel fra kvalitet/fabrikat. Det jeg købte er
Memorex. Var letteste at købe det hos Merlin da jeg var inde efter kameraet.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ricki Susic

Dato : 25-09-01 17:10

Jeg vil lige give mit besyv med i debatten om digital-kamera. Folk har en
tendens til at fokusere på max. opløsningen, men hvad der er mindst lige så
vigtigt er kvaliteten af objektivet. Det er sådan at fabrikanterne for at
opnå gunstige og konkurrencedygtige priser, kommer acryl-linser i
apparaterne, og dette plastic-materiale har et anderledes brydningsindeks
end rigtigt glas, og dette kommer sig til udtryk ved at opløsningen faktisk
bliver ringere. Derfor kan det svare sig at købe et apparat med en knapt så
høj digital opløsning, men med et rigtigt glas-skår foran. Jeg har selv et
Agfa ePhoto 1680 ( som man ikke kan få mere tror jeg ), og det har et
kanon-objektiv, men kun en opløsning på 1600 x 1200. Derimod tager det bedre
billeder end de fleste andre jeg har set. Jeg håber at dette vil hjælpe dig
i jagten på det rigtige kamera.

Hilsen Ricki

Fra : Jan

Dato : 25-09-01 22:07

> [...]
> Kig for mere her: http://www.agfa.dk/products/cameras/cl20.html
>
> Merlin har det stadig på hjemmesiden så det må betyde at de stadig har

Jo. Det kan man faktisk godt!

> [...]
> til 499,- og det lagre godt 200 billeder i den højeste opløsning og godt

Jep. 1MB er for lidt.

Hvordan er det til at tage billeder på længere afstand end de 4 meter som
det er optimeret til?? Fx. et landsskabsbillede?

Mvh

Jan

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-09-01 06:35

> Hvordan er det til at tage billeder på længere afstand end de 4 meter som
> det er optimeret til?? Fx. et landsskabsbillede?

Så langt er jeg ikke nået endnu da jeg kun har haft kameraet i 2 dagen. Men
jeg tog dog et billede af hunden om eftermiddagen da jeg kom hjem hvor hun
løber ud over markerne. Det har jeg postet i news:dk.binaer med emne: Runa.
Men jeg postede også et taget i Løgstør af en friluftsscene på godt 30-40
meter. Emne: Friluftsscene. Prøv at kigge disse 2 billeder.

--
Venligst
Finn Jensen