Serene-Um......en gang til
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 15-12-00 23:38

Hej gruppe

Ja jeg ved godt at dette emne, har været oppe at vende et par gange, men jeg
vil alligevel spørge: Hvad er det at Serene-Um, helt nøjagtigt gør ved
katten. Vi skal flytte til Jylland i løbet af Januar og det er en strækning,
på lige omkring 200 km at vi skal køre. Og da Neomissen, ikke er så vildt
begejstret for at køre i bil, tænkte jeg om det måske var løsningen med
Serene-Um.........eller hvad????

Julehilsner og Miav
Fra Neo & Joan

Fra : N/A

Dato : 16-12-00 16:24

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 16-12-00 16:24

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:91eh1a$3il$1@news.cybercity.dk...
> [...]
ikke
> enes. De får begge SereneUm, og slagsmålene ophører, de gider simpelthen
> ikke slås mere, men de bliver ikke gode venner, kan dog tolerere hinanden.
> Ellers fungerer de helt normalt, leger og spiser m.m Man skal begynde at
> give SereneUm ca. 1 uge før det skal virke
>
> Hvis du giver din kat Plegicil eller Stesolid blivcer katten sløv, og den
> kan miste evnen til at styre ben og krop, så længe den er påvirket af det.
> Dette kan faktisk i sig selv gøre nogle katte helt paniske, og det er jop

Hej Nina

Tak for svaret
Nej, jeg vil nødigt have at han går i panik, og da slet ikke på så lang en
køretur.
Men Serene-Um........kan det også berolige ham under kørsel i bil?

Joan

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-12-00 17:53

Hej Joan

SereneUm skulle kunne berolige under en lang køretur.

Men der er også den mulighed at spraye transportkassen med Feliway eller
Fwlifriend lige inden I kører, denne spray kan opm nødvendigt genopfriskes
under turen.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Ann K.

Dato : 16-12-00 18:24

Hejsa.
Selv om jeg er en svoren tilhænger af Serene-um (og anbefaler det til "alt
og alle"), må jeg retfærdigvis lige komme med en tilføjelse... Desværre
virker det ikke på alle katte :(
Her ng har man tidligere talt om noget, der kaldes Bach rescue remedy, som
skulle have samme effekt - det var måske et alternativ, _hvis_ nu Serene-um
ikke virker!?
Men heller ikke dette middel er 100% driftsikkert....

Hvis Mette B. Rahm læser det her, så kan det måske være, at hun har nogle
andre gode råd.... Hun har i hvert fald prøvet en del, for at få sin hankat,
til at være... skal vi kalde det... lidt mere imødekommende på udstillinger
*sss*

Mvh Ann

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 22-12-00 22:08

hihihi, ja langt om længe læste jeg det *s*

Ja, hos mig virker hverken Serene-um eller nødhjælpsremdeidet.
DVS... dengang flasken med nødhjælpsdråberne væltede og Robin slurbrede
MEGET i sig *grin* var han godt ok rolig da vi var ude at køre bil med hans
fjende.... Rotweileren Xiam *s* (nej ok, Xiam er ikke fjende med Robin men
Robin kan IKKE normalt lide ham, men her var han bare "cool")

Hmmmmm...... mht. køresyge ved jeg faktisk ikke. Det som Robin og jeg har
haft har jo været en magtkamp med stort MAGT og KAMP !! *hehe* - Jeg syntes
da det har hjulpen en del, så mon ikke han er ved at fatte det.

Køresyge er jo noget helt andet, men det er nok RET vigtigt at sørge for at
der under hele turen er en frisk lugt ! Altså ingen parfume g ingen
bilparfumer. Luft bilen godt ud før I kører osv.
Og lad katten få lov til at sidde så den kan kigge ud ! På bagsædet i midten
fx. (evt. lidt højt)

Håber I klarer turen

Mvh

Mette