Hundehus
Fra : Winther

Dato : 25-09-01 07:32

Hejsa NG

Er en` der ligger inde med en byggetegning til en hundehus? Huset skal være
isoleret, med vindfang og skal kunne åbnes i toppen, og ikke alt for
kompliceret at bygge....Størrelse som til stor schæfer.

Vh. Winther

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 27-09-01 22:25

Hej Winther

Et hundehus skal ikke være for stort, for jo større jo mere er der at varme
op for hunden. Det er meget individuelt hvor stort et hundehus skal være.
Det skal være så stort at hunden kan vende der inde, og den skal kunne sidde
op. Hvad angår vindfang, mener jeg det er unødvendigt, bare regnen ikke kan
slå direkte ind på hunden. Så derfor skal taget gå et pænt stykke ud over.
Hvad angår isolering, så er det vigtigste at isolere bunden. Siderne behøves
ikke, men det kan være en go' ide at isolere taget.

Det er ikke svært at bygge et hundehus, blot man laver en lille tegning
først, så man ikke først skal til og tænke over det når man er kommet igang.

Til sidst vil jeg sige at halm er det bedste for hunden at ligge i, for det
suger fugt og så er det godt at holde varmen i. Men husk at skifte det
jævnligt.

Hilsen

Jesper