Hvilken skærm?
Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 24-09-01 22:58

Da det ser ud til, at min skærm er brændt af, skal jeg jo ud og have en ny.
Regner med at det skal være en 17".
Har kigget på en SyncMaster 755df DynaFlat til 2100 kr. Synes den ser ganske
fornuftig ud, fx .20 dp (H)...

Vil I anbefale andre skærme?

/Jeppe

Fra : -=Madsen=-

Dato : 24-09-01 23:24

Ja 0.20 dp, ser fornuftigt ud hvis de bare havde målt på den rigtige led, så
man kan sammenligne med andre skærme, en stor og vildledende fejl, jeg vil
gætte på at den rigtige dp. er ca 0.25 som på de fleste andre, så lad dig
ikke nare af det

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 25-09-01 16:11

Nu står min skærm tændt _mange_ timer om året. Er der nogle mærker, der
generelt holder længere?

/Jeppe

Fra : -=Madsen=-

Dato : 25-09-01 22:01

Du skal i så fald gå efter en mærke vare, hvilken er svær at sige, men prøv
dk.edb.hardware.skaerm

Jeg har haft en 17" sony Multiscan200SX i 6 år den er stadig som ny... brugt
meget i 4 år som hoved skærm, de sidste 2 år på pc. nr. 2

Fra : per

Dato : 25-09-01 22:02

On Tue, 25 Sep 2001 23:01:06 +0200, "-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har haft en 17" sony Multiscan200SX i 6 år den er stadig som ny... brugt
>meget i 4 år som hoved skærm, de sidste 2 år på pc. nr. 2

Den har jeg også. Den er bare super duper. ingen problemer, køb roligt
Sony

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 25-09-01 22:07

Den skærm der lige et gået i stykker for mig (læs tidligere indlæg herom) er
en Samsung Syncmaster 17GLi hvilket jo gerne skulle være en kvalitetsskærm.
Denne for dag kun holdt omkring 4 år, hvilket IMHO er alt for kort tid.
Netop derfor er jeg lidt mistænksom ved at købe endnu en Samsung. På den
anden side har jeg været _meget_ gad for skærmen da den virkede.

Fra : Jens Beltofte Sørens~

Dato : 25-09-01 22:59

> [...]
> Netop derfor er jeg lidt mistænksom ved at købe endnu en Samsung. På den
> anden side har jeg været _meget_ gad for skærmen da den virkede.

Nu har du jo selv haft en Samsung skærm. Jeg har nu min nummer 2.
Den første en 500P som stadig fungerer fremragende, den bruger min lillebror
nu.
Jeg har selv for et års tid siden købt en 900NF, hvilket må siges at være en
total fed skærm.
Prøv evt. at tage et kik på 700NF. NF serien er helt flade.

Mvh. Jens Beltofte Sørensen