Fisk&Fri......Gaaaab....
Fra : Jesper Lau Lindhardt

Dato : 24-09-01 21:52

Hello igen...
Nå, nu er ham Jesper igen på krigsstien overfor F&F.
Men hvorfor mon...??
F&F sendte for nogen tid siden et brev ud, hvor man kunne "forny sit
abonnoment med fordele..."
Ja, jo tænkte jeg og var egentlig ligeglad med de "gamle fordomme" om
de leveringsproblemer de havde. Jeg ville godt give F&F en "chance" for
at bevise at de faktisk kunne levere et utrolig flot blad TIL TIDEN, uden
gentagelser af tidligere artikler osv...! man fik jo trods alt en masse
fiskeline hvis man indbetalte til tiden...!!!
Jeg var, et af de fjolser, der benyttede mig af denne salgs-fidus.
Faktisk indbetalte jeg pengene d.6/8-01 (24 dage FØR tiden)og der er
stadig ikke kommet noget som helst.....udover bladet.
Jeg ringede så d.d til F&F for at høre om de havde (igen) glemt at sende
"varen", og fik svaret fra deres sekretær "vi er lige flyttet, og har en
masse at se til"....! Hmmm....efter lidt snakken frem og tilbage
indrømmer pågældende sekretær at F&F har en del økonomiske problemer og
at F&F er bekendt med at de bevidst "lover mere end de kan holde, for at
holde på deres kunder..."
Jeg prøver efter bedste evne at forklare hende at det ikke er hende jeg
er ude efter, men at det er "dårlig markedsføring" at lave den slags
numre med sine kunder, hvortil hun svarer..." jamen, Jesper...du er ikke
den første der ringer/skriver og fortæller mig dette....

Jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre..! Jeg skrev i samme NG for nogen
tid siden med problemet "leverrance af F&F", og fik efterfølgende
3...TRE...numre af samme blad inden for fem dage, da det første (og flere
andre) ikke var leveret rettidigt. Hmmmm.....rettidigt er jo et vidt
begreb, men jeg føler mig "røvrendt" når man kan sidde i S-toget og se
andre læse den nyeste udgave af F&F flere dage før 'vi' abonnenter
modtager det....*Grrrrrrrrrrrrrrr....................*

Nå, men alt-i-alt, blev det til at sekretæren LOVEDE mig at min fiskeline
ville blive leveret senest onsdag d. 26/9, og jeg lovede så hende at hvis
den IKKE kom, ville hun have mig i telefonen straks torsdag morgen.....

Jeg vender tilbage med mere gylle hvis jeg ikke har modtaget den
forbandede fiskeline.....jeg har trods alt, betalt for den....

//Jesper Lau

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 25-09-01 10:21

<klip>

> indrømmer pågældende sekretær at F&F har en del økonomiske problemer og
> at F&F er bekendt med at de bevidst "lover mere end de kan holde, for at
> holde på deres kunder..."
Det undrer mig at de har økonomiske problemer. Jeg havde i et års tid
abonnement på bladet (ja, jeg fik også noget fiskelinemed i købet), hvor jeg
betalte til tiden hver gang, og jeg fik mit blad hver gang. Men efter ca. et
år holdt de op med at sende bladet! Det havde jeg ikke bedt om, men siden da
har jeg ikke bidraget til deres økonomi. Det virker mærkeligt at man smider
trofaste kunder væk på den måde...

<klip>

> men jeg føler mig "røvrendt" når man kan sidde i S-toget og se
> andre læse den nyeste udgave af F&F flere dage før 'vi' abonnenter
> modtager det....*Grrrrrrrrrrrrrrr....................*
Jeg mindes ikke at jeg modtog mine blade specielt for sent, men jeg må nok
indrømme at det gør mig ikke noget at de kommer et par dage senere end i
forretningerne. Jeg låner lige så gerne gamle numre på biblioteket.

Kåre

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 25-09-01 12:03

"Kåre Kjeldsen" <eva.kaare@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det undrer mig at de har økonomiske problemer.

"Fisk & Fri" udgives i dag af Fisk & Fri K/S

Ifølge KOB er kreditratingen opgjort til: "Meget høj risiko"

Selskabets resultat udgjorde i år 2000 tDKK -80 - og den samlede egenkapital
pr. 31.12.2000 udgjorde tDKK -3.421.

Selskabets kortfristede gæld udgjorde tDKK 4.170 - mens omsætningsaktiver
udgjorde tDKK 686. Kort sagt kan man påstå, at omsætningsaktiver på relativt
kort sigt skal kunne betale den kortfristede gæld. Det ser ikke ud til at
kunne lade sig gøre hos Fisk & Fri. Det er imidlertid vigtigt at være
opmærksom på, at kortfristet gæld sagtens kan indeholde (og formentlig
indeholder) gældsposter, der har karakter af langfristet (f.eks. selskabets
kassekredit).

God fornøjelse med regnskabsanalysen.

Knæk&Bræk

Jan Bang Jensby

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 26-09-01 06:54

> [...]
> opmærksom på, at kortfristet gæld sagtens kan indeholde (og formentlig
> indeholder) gældsposter, der har karakter af langfristet (f.eks.

Hold da op! Jeg har nu ikke tænkt mig at gå så meget i detaljer. Min pointe
var bare, at jeg synes det er mærkeligt at de smider en fast kunde ud, når
de har vrøvl med økonomien.

Kåre

Fra : Jan Jensen

Dato : 27-09-01 00:29

Hej

Som abonnent på F&F gennem flere år, har jeg i år valgt ikke at forny mit
abonnement, da jeg efterhånden synes at det er ganske få artikler som
"tænder" mig - det er det samme igen og igen.

Alt andet må man sige, at det er et ganske flot blad, og er man til fiskeri
i eksotiske egne af verden, fluefiskeri og kan lide at holde sig ajour med
nye produkter på markedet - både i form af direkte reklamer samt
luderartiklerne med indirekte reklamer - ja, så er bladet sagen. Prøv for
sjov skyld at tælle hvor mange sider der er af ovennævnte karakter i.f.t.
det samlede sideantal !

Jeg tror Fiskeavisen og Fiskefeber kommer til at tage markedsandele fra F&F
hvis der ikke sadles om i en fart !

Mvh Jan