Konventering af film????? HJÆLP???
Fra : JNE

Dato : 24-09-01 19:03

Hej NG!

Jeg har haft et par indlæg før dette. Men det har ikke hjulpet noget...
Mit problem er at jeg har downloaded en film. Den er i avi format den vil
jeg gerne lægge over på en cd så jeg kan se den på min stationære
DVD-afspiller. Til det skal jeg bruge det program som hedder TMPEGnc men
problemet er at den siger den ikke kan åbne avi filen... Det har jeg så
fundet ud af at det er pga. lydformatet som er MPEG Layer-3,320 kBit/s,
48,000 Hz, Stereo hvordan ændre jeg det så jeg kan indlæse filmen i
TMPEGnc...
Der var en som skrev i et tidligere indlæg at jeg skulle bruge VirtualDub
til at lave lydformatet om... Det har jeg gjort, men jeg har jo ikke slettet
lydformatet på avi filen.

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe!!!

MVH
JNE
icq: 123789321

Fra : Mogens

Dato : 24-09-01 19:33

On Mon, 24 Sep 2001 20:03:18 +0200, "JNE" <icq@123789321.dk> wrote:

>Der var en som skrev i et tidligere indlæg at jeg skulle bruge VirtualDub
>til at lave lydformatet om... Det har jeg gjort, men jeg har jo ikke slettet
>lydformatet på avi filen.

Du skal gøre det ad 2 omgange.

1. hent AVI filen ind i Vdub.

2. I FILE menuen bruger du Save WAV til at gemme lydsporet

3. I AUDIO menuen vælger du nu NO AUDIO

4. I VIDEO vælger du DIRECT STREAM COPY

5. Tilbage til FILE og vælg Save AVI som nu vil være uden lyd

Du har nu en almindelig WAV fil og en stumfilm

Mvh Mogens