Total newbie.
Fra : Stonie

Dato : 24-09-01 15:29

Hejsa

Hvor finder man den bedste hjælp når man er total ny med Linux, Jeg har
installeret Mandrake 8.0 men kan ikke rigtig komme videre derfra.

Mvh. Stonie

Fra : Jesper Krogh

Dato : 24-09-01 16:53

In article <3baf4369$0$4789$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, Stonie wrote:
> Hvor finder man den bedste hjælp når man er total ny med Linux, Jeg har
> installeret Mandrake 8.0 men kan ikke rigtig komme videre derfra.

Hvad vil du gerne med den?

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-09-01 17:05

In article <3baf4369$0$4789$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, Stonie wrote:

> Hvor finder man den bedste hjælp når man er total ny med Linux, Jeg har
> installeret Mandrake 8.0 men kan ikke rigtig komme videre derfra.

Det kommet lidt an på, hvad dine planer er med Linux. Hvis det i første
omgang er for at lege og hærge og lære nyt, er et godt sted at starte SSLUG
(Sjælland/Skånes Linux User Groups) bogserie "Friheden til.." som er gratis
tilgængelig på nettet. Den første (grund-) bog rummer en vejledning i
installation, den grafiske brugerflade, de mest almindelige kommandoer m.v.
- og følges op af bøger der går kommer tættere på forskellige programmer,
systemadministration m.v.

   SSLUG:
   http://www.sslug.dk

   "Friheden til.."-serien:
   http://www.sslug.dk/linuxbog/

Hvis du har mere specifikke spørgsmål, så spørg løs.

-j

--
Uwaga!
Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.

Fra : Stonie

Dato : 24-09-01 18:58

Hejsa

Jeg vil nok starte med at lege og lære det at kende men prøvet at kikke på
den bog du omtaler.

Mvh. Stonie