Anbefaling af TFT fladskærm til 4-5500 kr.
Fra : Kristian

Dato : 24-09-01 13:55

Hvilken en kan anbefales? Den skal både egne sig til grafikspil og til alm.
tekstbehandling/Internet mv.

Pris: 4000 - 5500 kr.

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 24-09-01 15:34

ADI har en fin lille 15" TFT, som er god og billig.
TFT skærme er IKKE velegnede til det mere grafisk krævende, eller 3D spil
for den sags skyld, så det ville jeg opgive.
Jeg har én kørende på en administrativ anvendt maskine, har prøvet at
"Quake" på den... det går men er ikke noget at skrive hjem om.

Jørgen

Fra : alwresuihalert

Dato : 24-09-01 16:24

snip
> Hvilken en kan anbefales? Den skal både egne sig til grafikspil og til
alm.
> tekstbehandling/Internet mv.

Ikke en fladskærm. Kun til tekstbehandling/Internet.

Fra : raven

Dato : 24-09-01 21:52

TFT skærme er normalt kun rigtigt skarpe ved een opløsning, max.
opløsning.

F.eks. en 15 " med max. opløsning 1024x768, - den er bedst ved den
opløsning.

Vi har en del 18 " TFT skærme på jobbet. De har en max. opløsning på
1280x1024 (tror jeg det er). De er klart skarpest ved den opløsning.

Den opløsning synes jeg er lige stor nok. Jeg bruger på jobbet en 19 "
alm. skærm og bruger 1024x768 på den. Den svarer vel til en 17 " TFT.

Håber det siger dig noget. Spil skal ofte køre med forskellige lave
opløsninger. Desuden kan dynamikken være for langsom til aktion spil.

Så jeg mener ikke en TFT er det bedste til det angivne formål. Jeg kan
anbefale en alm. skærm: 19 " Philips skærm. 109B er en shortneck
skærm, kompakt. Den koster vist 4300,-
Den er knivskarp.
Der er også en shortneck AOC skærm til 2400,- Navnet indeholder S for
short.
Men jeg kender ikke kvaliteten.

mvh

John