Record.Count ?
Fra : Steen

Dato : 24-09-01 13:02

Hej
Hvordan får jeg lavet et check på hvor mange indlæg en bruger kan
have i et forum ? Hvis nu der er et max. på 3 indlæg, hvordan kan
jeg så kontrollerer at brugeren ikke "overstiger" dette antal i
databasen ?
Jeg ved så meget at det handler om RecordCount, men jeg mangler
viden om syntaksen generelt.
Kan nogen hjælpe ?

Steen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-09-01 13:05

"Steen" <strejf@ofir.dk> wrote in message news:9on7be$ftj$1@sunsite.dk...
> [...]
> have i et forum ? Hvis nu der er et max. på 3 indlæg, hvordan kan
> jeg så kontrollerer at brugeren ikke "overstiger" dette antal i

Lige før du smider indlæget ind laver du en:

Set objRS = objConn.Execute( "SELECT COUNT(*) FROM tabel WHERE brugernavn =
'bjarne';" );
If objRS(0) > 2 Then
Response.write( "Du har allerede skrevet 3 indlæg" )
Else
' Smid indlæg i databasen
End if

--
Jakob Andersen
"No matter how great and destructive your problems may seem now, remember,

Fra : Steen

Dato : 24-09-01 16:27

Tak Jacob
Jeg antager at jeg kan udskifte "bjane" med en session på brugerens navn.
Det vil jeg prøve, men tak for hjælpen.

Steen