rød numse
Fra : mimi

Dato : 24-09-01 11:42

hejsa
Hvis en baby ikke kan tåle de bleer man bruger, bliver de vel røde på hele
numsen, eller hvad, og ikke kun på små områder, som imellem ballerne og
under pungen?
mvh Mimi

Fra : KM

Dato : 24-09-01 21:12

Hej Mimi

Nej de bliver røde mellem ballerne og under pungen, min egen søn har selv
haft det sådan. Det var forøvrigt Vibelle bleen fra aldi han ikke kunne
tåle, så prøv at skifte mærke og køb noget brentan salve til ble eksem på
apoteket, så forsvinder det hurtigt....

Hej fra
Chagall

Fra : Betin@

Dato : 24-09-01 21:44

In article <3baf9283$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
km@dvdtown.dk says...
> [...]
> haft det sådan. Det var forøvrigt Vibelle bleen fra aldi han ikke kunne
> tåle, så prøv at skifte mærke og køb noget brentan salve til ble eksem på
Hmm det lyder ikke godt for sådan ser min søns numse ud og han bruger
Vibelle. Jeg smører noget SkinPlus på og så forsvinder det for et
stykke tid. Jeg har egentlig troet at det var hvis han havde lavet og
lagt et stykke tid med det, i barnevognen eksempelvis, som gav den røde
numse. Jeg har prøvet Pampers men der havde han konstant rød numse
meget værre end ved Vibelle-bleerne.

Nå jeg prøver lige et andet mærke i et stykke tid og ser om det kurerer
den røde numse.

Betin@

Fra : Lily

Dato : 24-09-01 21:58

KM <km@dvdtown.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3baf9283$0$236$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> haft det sådan. Det var forøvrigt Vibelle bleen fra aldi han ikke kunne
> tåle, så prøv at skifte mærke og køb noget brentan salve til ble eksem på

Hejsa
Jeg vil lige påpege at Brentan er et middel mod svamp. Et ganske godt,
iøvrigt

Hilsen Tina

Fra : mimi

Dato : 25-09-01 13:45

hej igen
Har lige været ved lægen og fik at vide at det ikke er svamp min søn har
mellem ballerne og under pungen. Det er bare noget nogle babyer har, og ved
min søn kommer og går det også, og det ser ikke ud til at gøre ondt på ham.
Jeg har skiftet blemærke, og det har ingen virkning, så jeg tror såmænd
ikke det ville hjælpe at skifte igen.
Min læge sagde jeg skulle putte vaseline på hver gang jeg skifter ham, for
det forhindrer fugten fra tis og lort i at trænge ind i huden på de udsatte
steder, og på den måde bliver han ikke rød.Og så måtte jeg ellers bare
vænne mig til at han var et af de børn som nemt blev lidt rød. Når det ikke
generer ham sker der jo ikke noget ved det. Desuden sagde han at vaseline
var bedst at bruge istedet for alle de forskellige salver mod svamp man kan
få, og som i sidste ende alligevel ikke virker.
mvh Mimi

Fra : Dannie Hansen

Dato : 02-10-01 12:32

Hej Mimi
Vi har en lille søn på lidt over 2 uger og han led også af rød numse, men vi
fik anbefalet Levertran Salve af Sundhedsplejersken og det hjalp virkelig.
Du kan købe det på apoteket.

Dannie
mimi <a@a.aa> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns9127960745428mimivilfordmailmedk@193.88.15.201...