InventorTegningshoved & rammer: Hvem kan h~
Fra : Leif

Dato : 24-09-01 12:33

Mangler lige hvordan man laver sine egne tegningsskabeloner med hoved &
ramme
på samme måde som Inventor gør med automatisk skalering osv.

Gerne mail på lp@bonus.dk eller drlykkes@mail.dk

På forhånd tak
Leif

Fra : Uffe Bak

Dato : 28-09-01 10:23

Hej Leif

Det korte svar er at det kan man ikke i øjblikket. Der er 2 forskellige typer af
tegnings rammer i Inventor. De parametriske der selv tilpasser sig arket
størrelse, og Custom som er "tegnede" rammer med text or properties - men som
ikke tilpasser sig ændringer i størrelse på arket. Vi har hørt ønsket før - og
der arbejdes på sagen - men jeg kan ikke sige hvornår det kommer i en senere
version.

Håber dette var svar nok - ellers send mig en mail.

MVH

Uffe Bak
Autodesk Nordic & Baltic

In article <1%Br7.76$8E5.2046230540@news.euroconnect.net>, Leif says...

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-01 14:56

Tak Uffe, men kan man indsætte sit eget tegningshoved i de eksisterende
parametriske rammer?
Det er ok at rename til hvad det nu måtte være.

Det er faktisk bare det, jeg har brug for. neti neti norm gør (gjorde) det
på en simpel måde: et hoved og en
ramme i hver str., hvor dimstylen egentlig styrer målestoksforholdet.

Mvh
Leif

Fra : Uffe Bak

Dato : 01-10-01 13:02

Hej Leif

Ja - det er ikke noget problem. Du åbner en ny tegning (eller den template du
bruger til tegninger) og gør følgende:

I Browser har du en gren der hedder Drawing Resources, gå ind i den og vælg
title blocks. Højre klik og vælg Define New Title Block. Så kommer du ind i et
rent ark hvor du kan definerer en ny block, med text, prompted fields etc. Når
du er færdig, højre klik og vælg Save Title Block. Indsætningen styres af
nederste højre hjørne (i R4) eller alle hjørner (i R5). Du kan også i R5 direkte
importerer en DWG (renset) via Dwg Open, hvis du har noget eksisterende fra
AutoCAD du ønsker at genbruge.

Dermed har du fået defineret en ny Resource, men inden du indsætter den, så skal
du slette den eksisterende der ligger på Sheet1. Hvis du gør denne øvelse i din
template - så fjern Standard ISO, og du vil automatisk få din title block indsat
i alle nye tegninger, også med parametriske ændringer i formatet.

Jeg håber dette hjælper dig videre - og vil også kunne finde lidt hjælp under
"Create custom Title Block" i hjælpen.

Med venlig hilsen

Uffe Bak
Autodesk Nordic

In article <3bb48127$0$51369$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Thanks says...

Fra : Leif

Dato : 02-10-01 09:53

Hej Uffe

Dejligt det er så nemt

Desværre, når jeg prøver at save title block, får jeg at vide at: "Nothing
to create Title Block Template with".
(der er faktisk både standard ramme & hoved i den der åbnes default).

Fra : Uffe Bak

Dato : 02-10-01 17:03

Hej Leif

Det var jo kedeligt hvis jeg var ved at binde dig en historie på ærmet

Men - lad os lige få afklaret først: Kører du R4 eller R5, og importerer du
en eksisterende dwg eller er du igen med en ny. Som ser it mit tidligere mail
så er der forskel mellem metoderne du skal bruge.

Men lad os tage udgangs punkt i at du vil lave en helt ny titel block:
(Husk at Ramme og Titel felt er to forskellige størrelser i Inventor).

Start en ny Inventor tegning - og slet først ramme og titelfelt fra Sheet1
(de hedder normalt Default Border og ISO. Så har du en helt ren tegning.
Gå nu op under Drawing Resources, og højre klik på Title Blocks og vælg Define
New Title Block. Så får du en grid der viser at du nu kan skitsere. Tegn et
rektangel (lige meget hvor du placerer det), og højre klik og vælg Save Title
Block. Hvis du ikke kan det - så må der være CAD Nisser på spil som jeg ikke
kan se herfra.

Håber dette hjælper dig igennem step 1 i processen, og du kan derefter gøre det
samme med rammerne.

MVH

Uffe Bak
Autodesk Nordic & Baltic