Webtech Bærbare Fra TDC.
Fra : biz

Dato : 24-09-01 10:36

hej ng.

er der nogen derude der ved hvem der laver de der webtech laptops som TDC
sælger, jeg søger en hjemmeside, så man kan læse lidt mere om dem.

biz.

Fra : Michael Petersen

Dato : 24-09-01 11:55

måske Chicony. Telebutikkerne havde på et tidspunk et samarbejde med
Chicony. Det kunne jo også være Techdata. De samler pc'ere for forhandlere
bl.a. Fona (Deres eget klon mærke)

Michael

Fra : Allan Nielsen

Dato : 24-09-01 12:08

Jeg mener det er nogle der hedder Vega, som igen sikkert bliver lavet af et
lortemærke som Chicony

Du behøves ikke lede efter en webside, fordi de computere er ikke værd at
investere i. De skal hele tiden til reparation

Mvh Allan

Fra : Sarah M Svendsen

Dato : 24-09-01 15:42

Hej Allan, er webtech virkelig så dårlige? Hvilke erfaringer har du da med
dem? Jeg overvejer meget at købe den de har i kataloget i denne uge til
14999, det ser ellers ud til at være en kanon bærbar til prisen! Så jeg vil
også meget gerne vide noget mere om dem!
- Sarah

Allan Nielsen <allan@computer.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9on45f$28iq$1@news.cybercity.dk...

Fra : Allan Nielsen

Dato : 24-09-01 16:16

Lad vær med at købe dem.

Jeg har tidligere i gruppen skrevet om hvor dårlige de er.
Jeg går i en pc klasse på HTX, og der var ca. 50 personer der fik sig en
Vega+. Jeg har set billeder af webtech, og de ligner dem på en prik.
Alle disse personer syntes også det var et kanont tilbud, og derfor
investerede de i den. Men hver enkelt af dem, har fortrudt det grænseløst!
SAMTLIGE maskiner har været til reparation. nogle har været det 2 gange, og
andre har været det 10 gange. hver gang går der ca. 2 uger før de ser den
igen.
Alle delene i den er virkelig noget af det billigste china crap jeg har set
til dato! der har været problemer med stort set det hele. ydelses mæssigt
halter de også langt bag efter kvalitets maskiner.

Så jeg har kun et råd til dig: LA`VÆR MED AT KØBE EN WEBTECH!!!!!!!!
Køb en Dell eller en Compaq, og få en computer, i stedet for at købe en
webtech, og få noget plastic.

Mvh Allan

Fra : Bo Nordahl Pedersen

Dato : 24-09-01 17:24

Allan Nielsen wrote:

Hej Alle

Allan skrev om Webtech/Cichony/Vega bærbare PC'er:
> [...]
>
> Så jeg har kun et råd til dig: LA`VÆR MED AT KØBE EN WEBTECH!!!!!!!!
> Køb en Dell eller en Compaq, og få en computer, i stedet for at købe en

Jeg vil lige tilføje at samlekvaliteten hos Compaq også lader en del
tilbage at ønske: En fra mit arbejde købte en Compaq (mod mit råd
iøvrigt) og sandelig om ikke man havde glemt at lodde soklen til ekstra
RAM fast!

Toshiba bærbare skulle efter sigende være rigtig gode og holdbare - er
der nogen der har erfaringer med dem?

V.H.
Bo

Fra : biz

Dato : 24-09-01 18:49

ok, det kunne godt være man skulle droppe den så, men er der så nogen der
kender til TARGA.

BIZ.

Fra : René Jeppesen

Dato : 24-09-01 20:28

--Toshiba bærbare skulle efter sigende være rigtig gode ---og holdbare - er
--der nogen der har erfaringer med dem?

Jeg har en Toshiba Satellite
800 mhz
15 gb harddisk
256 ram
14,1 TFT
Dvd
Tvout
10/100 netkort
Modem indbygget
infarød osv.

Den kører bare derudaf.. Har ikke haft noget der bare kunne ligne
problemer.. Jeg bruger den omkring 5 -8 timer hver dag.. Godt batteri osv..

Kan kun anbefales kraftigt..

Jeg gav ca. 15.000 for skidtet..

René Jeppesen

Fra : Deaster

Dato : 26-09-01 09:31

"Bo Nordahl Pedersen" <bnp@not-real-adress.net> wrote in message
> [...]
Allan Nielsen wrote:

Hej Alle

[...]

Nej men jeg har erfaring med Dell Latitude, skriver selv på en nu, og den er
helt kanon. har aldrig været i stykker og kun gået ned med IE 3 gange på 5
måneder.

Jesper (Deaster)

V.H.
Bo

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 25-09-01 00:15

"Allan Nielsen" <allan@computer.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener det er nogle der hedder Vega, som igen sikkert bliver lavet af
et
> lortemærke som Chicony

Der vil altid være forskellige meninger, jeg har selv en Chicony, den er 2
år gammel og har kørt upåklagelig, men den er selfølgelig ikke samme
standard som den Fujitsu/siemens lifebook E6530 (Kanon maskine) som jeg
havde i et års tid.

Men der vil jo nok også være forkel, når der er ca 15.000 kr. i prisen

mvh
Gerner

Fra : Martin Rosenauer

Dato : 24-09-01 19:51

Under alle omstændigheder får man sgu da godt nok meget for pengene. Og TDC
må i alt fald give 1 års garanti. Dermed ikke sagt at produktet er godt,
men det lyder billigt. Hvis nogen prøver lykken må de gerne råbe højt

Ringer til TDC i morgen og hører om man kan få info om hvilke dele der
sidder i..

Fra : Allan Nielsen

Dato : 24-09-01 20:17

De 50. personer fra skolen, fik også 1 års garanti med til den, og den
udløber til oktober. De er virkeligt godt trætte af, at de nu selv skal til
at betale for reparation af deres plasticspande.

Hvis jeg skulle ud og investere i en ny computer, så skulle det helt klart
være en Dell. Det er kvali, og der har man mulighed for at lave den
nøjagtigt som man ønsker sig det.

Mvh Allan

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 24-09-01 21:24

biz skrev i meddelelsen <3baefe94$0$249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>er der nogen derude der ved hvem der laver de der webtech laptops som TDC
>sælger, jeg søger en hjemmeside, så man kan læse lidt mere om dem.

Jeg sidder lige og kigger i reklamen fra TDC. Der er også en Amitech laptop.
Er der nogen der har erfaringer med dem? Er de også lavet af pap?

--
Andreas Haugstrup
http://www.solitude.dk

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 24-09-01 22:20

Har selv købt en Dell før sommerferien, og lad mig sigde det med det
samme, det er det computerkøb jeg til dato er mest glad for, her føler
jeg virkelig jeg har fået noget for pengene.
Jeg har ikke selv prøvet de andre som bliver nævnt fra TDC, men jeg
kender folk som har haft sådan maskine, og de går alle over er trætte af
at de ikke købte en Dell, IBM eller Compaq.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 24-09-01 22:36

Kenneth Olsen skrev i meddelelsen <3BAFA399.B3783576@olsen.dk>...
>Har selv købt en Dell før sommerferien, og lad mig sigde det med det
>samme, det er det computerkøb jeg til dato er mest glad for, her føler
>jeg virkelig jeg har fået noget for pengene.

Mit valg lige nu står mellem en Dell Inspiron 4000 eller den Amitech fra
TDC. Jeg hælder til Dell'en, men da det er mange penge lovede jeg min far at
snakke med de flinke folk fra TDC før jeg bestemte mig endeligt :)
--
Andreas Haugstrup
http://www.solitude.dk

Fra : Lars Marcus

Dato : 24-09-01 22:30

Hvis i vil have en Notebook som sparker røv, så køb en Asus ! Jeg har en
Asus L8400, der har aldrig været problemer med den, det er nemt at finde nye
drivere til den, den er kompatibelt med alle styresystemer (Incl. XP).

Lars

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 24-09-01 23:51

> [...]
nye
> drivere til den, den er kompatibelt med alle styresystemer (Incl. XP).

Dem har jeg nu haft en del problemer med. Jeg har købt ca. 4-5 stykker og
kender et par andre som også har købt en L8400. Alle på nær en enkelt har
været på værksted. Dog altid småting - typisk at delene ikke var sat
ordentligt fast i soklerne. De er også for dyre i forhold til Dell IMHO.

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 25-09-01 13:49

Amitechs maskiner plejer at stamme fra Asus eller Mitac. Mitac laver engang
imellem nogle fornuftige maskiner.

Mvh. Brian