lange kabler
Fra : Danni Finne

Dato : 24-09-01 09:12

Jeg har en idé om at få sat tastatur, mus og skærm til min server som står i
et skab 15m fra mit skrivebord...

Mus og tastatur kabler regner jeg ikke med vil skabe problemer...

Men et skærmkabel på 15m vil jeg tror vil resultere i noget kvalitetstab i
billedet... Er der nogen måde man kan forstærke signalet eller noget andet
smart?

Det skal kunne fås for menneskepenge :)

--
Danni

Fra : Søren Christiansen

Dato : 24-09-01 10:36

Ja det kan du godt www.danbit.dk sælger en forstrærker der kan sende dine
ikke, men her det direkte link http://www.danbit.dk/kat2001/1814.phtml, det
skal siges at jeg ikke har prøvet det, men de plejer at sælge noget der
virker 100 %

--
Hilsen / Regards
Søren C.

Fra : Danni Finne

Dato : 24-09-01 11:21

hmm 80m er sq lidt mere end hvad jeg reelt har brug for.. og de 900, syntes
jeg også er lidt overkill.

Hvis man kunne få noget i mindre dimensioner, såå... Jeg tror lige jeg
prøver at kigge lidt hos danbit.

--
Danni

Fra : Danni Finne

Dato : 24-09-01 11:39

....Og fra http://www.danbit.dk/bestilkatalog.html:

"Vi skal på forhånd gøre opmærksom på, at vi kun handler med
momsregistrerede virksomheder."

Det kan jeg desværre ikke pryde mig med..

--
Danni

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-09-01 13:46

"Danni Finne" <danni@finne.dk> wrote in

> Jeg har en idé om at få sat tastatur, mus og skærm til min server
> som står i et skab 15m fra mit skrivebord...

Kan du ikke nøjes med en netværks fjernstyringsting? F.eks.
http://www.tridia.com/, som er helt gratis?

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Danni Finne

Dato : 24-09-01 14:04

> Kan du ikke nøjes med en netværks fjernstyringsting? F.eks.
> http://www.tridia.com/, som er helt gratis?

Nøøh - Det klarer freebsd+putty fint :)

Det er fordi jeg ville til at køre lege med lidt xwindows på den og gider
ikke samle en 3. dedikeret maskine til det.

--
Danni

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-09-01 14:46

"Danni Finne" <danni@finne.dk> wrote in message

> Nøøh - Det klarer freebsd+putty fint :)
>
> Det er fordi jeg ville til at køre lege med lidt xwindows på den og gider
> ikke samle en 3. dedikeret maskine til det.

Hvad med VNC?
Den er jeg ganske overbevist om der kan køre under X på *nix (jeg mener helt
bestemt at have læst det et sted men du må ikke hænge mig op på det..)

/Dennis

Fra : Danni Finne

Dato : 24-09-01 14:58

> Hvad med VNC?

Hvis det var fjernstyring jeg ville, så ville vnc være et godt valg...

> Den er jeg ganske overbevist om der kan køre under X på *nix (jeg mener
helt
> bestemt at have læst det et sted men du må ikke hænge mig op på det..)

.... Men det er ikke fjernstyring jeg vil have.

Jeg vil have en legemaskine hvor jeg kan rode med X, denne maskine skal stå
inde skabet, men skærmen + mus/keyb skal stå på skrivebordet (hmm... det kan
man vel også kalde 'fjernstyring' men You catch my drift right? :)

Og jo - VNC kører også under *nix :)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-09-01 09:32

> Hvis det var fjernstyring jeg ville, så ville vnc være et godt valg...

> helt
>
> ... Men det er ikke fjernstyring jeg vil have.

Aaah :)
Jeg har brugt et godt skærmet kabel der var 30M langt til en Projektor i
forbindelse med noget computer party hvor man faktisk ikke kunne se nogen
kvalitetstab i billedet (kablet er vist pææænt dyrt, men det finder du jo
ud hvis du skal købe et)
En hel anden ting er at jeg kunne godt forestille mig et 10M kabel koster en
mindre national formue, jeg ville nok overveje evt at starte wmware op og
lege med X herfra..

/Dennis

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-09-01 15:19

"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote in

> Hvad med VNC?

Tridia er osse VNC Et alternativ til VNC kunne være
www.radmin.com.

Men Danni VIL ha' en løsning med skærm, mus og tastatur remote. Det
kan mig bekendt ikke gøres for væsentligt under en tusse.

Fra : Danni Finne

Dato : 24-09-01 15:33

> Men Danni VIL ha' en løsning med skærm, mus og tastatur remote. Det
> kan mig bekendt ikke gøres for væsentligt under en tusse.

Yep.

Hvis altså ikke et godt skærmet skærmkabel ville kunne gøre det.

--
Danni

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-09-01 09:32

"Kent Oldhøj" <wol@oldhoj.dk> wrote in message
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote in

> Tridia er osse VNC Et alternativ til VNC kunne være

Aiaiai , kært barn har mange navne ;)

/Dennis

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-09-01 22:38

On Mon, 24 Sep 2001 10:12:19 +0200,
> [...]
> billedet... Er der nogen måde man kan forstærke signalet eller noget andet

Hvorfor ikke bruge VNC eller andet fjernstyringsprogram ?
Det anvender jeg.

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 24-09-01 23:26

Povl H. Pedersen skrev:

> Hvorfor ikke bruge VNC eller andet fjernstyringsprogram ?
> Det anvender jeg.

Så skal han jo stadig ha en larmende computer stående ved skrivebordet,
tror det er det han gerne vil komme uden om.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Danni Finne

Dato : 25-09-01 08:41

> Så skal han jo stadig ha en larmende computer stående ved skrivebordet,
> tror det er det han gerne vil komme uden om.

Præcis!

Jeg har allerede en larmende computer stående ved skrivebordet, og jeg vil
undgå endnu en. Og jeg gider ikke bruge fjernstyringssoftware, da jeg skal
lege med 'rigtig Xwindows'.

Så spørgsmålet er: Kan et godt skærmet skærmkabel klare at være på 10-15m +
ville det samme være et problem for kabler til keyb+mus?

--
Danni

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-09-01 13:01

On Tue, 25 Sep 2001 09:41:04 +0200, "Danni Finne" <danni@finne.dk> wrote:

>Så spørgsmålet er: Kan et godt skærmet skærmkabel klare at være på 10-15m +

Hvis der anvendes dobbelt-skærmet VGA kabel ( i stil med det, som der normalt
sidder på en monitor ), så behøver der ikke at opstå væsentligt forringet billedkvalitet.

>ville det samme være et problem for kabler til keyb+mus?

Der er normalt ikke problemer med tastatur.

Det er min erfaring, at ikke alle mus fungerer med kabler på 10 mtr. og derover.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk