clicked buttons
Fra : Nynne Hansen

Dato : 24-09-01 08:43

Hej Alle!

Hvordan laver jeg det her:

Jeg har nogle buttons, som fører til underpunkter i et menupunkt...
(se testsite på http://as099.kommerznet.com/dane/intro.html )
Når een af dem er klikket på, skal den skifte størrelse/farve, og gå tilbage
til normal når den næste klikkes. Er der nogen af jer kloge hoveder som har
lavet det før(garantrisse :-] ) og hvordan?!

Al hjælp/kritik modtages med kyshånd!

Mvh Nynne

Fra : Jesper Stevnhoved

Dato : 25-09-01 08:08

"Nynne Hansen" <nynnesen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> til normal når den næste klikkes. Er der nogen af jer kloge hoveder som har
> lavet det før(garantrisse :-] ) og hvordan?!

Hej Nynne !

Du kan jo placere dine buttons i seperate movieclips. og bruge:
on (release) {
   tellTarget ("_root.den jeg har klikket på") {
      gotoAndStop (2);
   }
}
on (release) {
   tellTarget ("_root.de andre 5 movieclips") {
      gotoAndStop (1);
   }
}

Der er muligvis en anden måde at gøre det på, men det afhænger såvidt jeg kan
se af, om din tekst ligger i main timeline
eller i movieclips...
Jeg kan i øvrigt ikke læse teksten på min bærbare 800x600 px

Hilsen Jesper

--
Posted from dc2.co1-es.ip.cybercity.dk [212.242.13.86]

Fra : Nynne Hansen

Dato : 25-09-01 11:52

"Jesper Stevnhoved" <jesper@jspr.dk> wrote in message ...

> Hej Nynne !

Hej Jesper!

> [...]
kan
> se af, om din tekst ligger i main timeline

Jeg fandt faktisk en løsning som ligner det her lidt
Alle sub-buttons røg ind i hver sit eget movieclip, og derpå samlet ind i en
buttons-movie. Her ligger også et stk clicked-grafik og stop's i alle
frames, så når der klikkes går filmen til den pågældende frame hvor knapen
vises som nede....uhh lidt bøvlet forklaret....

on (release) {
tellTarget ("_root.txt2.placetext2") {
gotoAndPlay (4);
stop ();
}
tellTarget ("_root.sub2") { -->movie med clicked-states
gotoAndPlay (5); --> knappen vises som clicked, og frigives i det øjeblik
en ny klikkes
}
}

> Jeg kan i øvrigt ikke læse teksten på min bærbare 800x600 px

Tak for den med teksten - jeg er ved at ændre det, så den ligger inde i
..swf-filen, da jeg ikke kan bruge den eksterne text når der skal billeder
i - så det skal lige justeres!!!

> Hilsen Jesper

Hilsner Nynne

Fra : Michael Peo

Dato : 25-09-01 12:21

-----------
: > Når een af dem er klikket på, skal den skifte størrelse/farve, og gå tilbage
: > til normal når den næste klikkes. Er der nogen af jer kloge hoveder som har
: > lavet det før(garantrisse :-] ) og hvordan?!
: >
: > Al hjælp/kritik modtages med kyshånd!
: >
: > Mvh Nynne
:
:
: Hej Nynne !
:
: Du kan jo placere dine buttons i seperate movieclips. og bruge:
: on (release) {
: tellTarget ("_root.den jeg har klikket på") {
: gotoAndStop (2);
: }
: }
: on (release) {
: tellTarget ("_root.de andre 5 movieclips") {
: gotoAndStop (1);
: }
: }
http://www.bokelberg.de/actionscript/18.html
Et lidt mindre omstændigt script der har samme effekt (så vidt jeg kan forstå af tråden her).
Siden indeholder iøvrigt en masse gode actionscript ex. som er ret veldokumenterede:
http://www.bokelberg.de/actionscript/

/peo

Fra : Nynne Hansen

Dato : 25-09-01 13:22