htaccess og PHP
Fra : Claus Lund

Dato : 24-09-01 09:01

Ved en af jer, om det er muligt fra et php-script at chekke, om en bruger er
logget på via htaccess?

Jeg bruger htaccess til at styre adgang til flere områder, og det virker
fint. Men derudover vil jeg gerne på nogle offentligt tilgængelige sider,
kunne identificere de brugere der er logget på via htaccess, for at gøre
yderligere information tilgængelige for dem.

Jeg ved godt, jeg kan klare det ved en log on funktion i et php-script, men
når nu brugeren også skal logge on via htaccess, virker det lidt omstændigt.

Mvh Claus

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-09-01 08:06

Claus Lund skrev:

> Ved en af jer, om det er muligt fra et php-script at chekke, om en
> bruger er logget på via htaccess?

Følgende skulle virke, selv om jeg ikke har tjekket det:

if (isset($PHP_AUTH_USER)) {
echo "Brugeren er logget ind.";
}

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Fra : Claus Lund

Dato : 24-09-01 10:39

> Følgende skulle virke, selv om jeg ikke har tjekket det:
>
> if (isset($PHP_AUTH_USER)) {
> echo "Brugeren er logget ind.";
> }

Tak - det prøver jeg i aften.