Problemer med Liteon 12/10/32
Fra : Zafar Iqbal

Dato : 23-09-01 23:12

Hej

Bundkort: Abit VP6
OS: Windows 2000

CD brænderen er tilsluttet RAID sammen med en IBM HD.
HD: Pimary master - CD: Primary slave

Windows kan ikke finde brænderen, men fungerer fint med harddisken.

Jeg er ved at få spat af det her pis.

DEt skal lige siges at jeg i formiddags geninstallerede windows - brænderen
fungerede FINT på daværende tidspunkt - den hade samme jumperindstilling,
men IBM harddisken var ikke tilsluttet.

..........jeg har fået monster hovedpine af det her... aarg, hjælp mig!

- Zafar Iqbal

Fra : René Jensen

Dato : 24-09-01 00:01

Zafar Iqbal wrote:

> [...]
> men IBM harddisken var ikke tilsluttet.
>
> .........jeg har fået monster hovedpine af det her... aarg, hjælp mig!

Hmmm, det er da første gang jeg har hørt om folk, som prøver at smide
sin brænder på en RAID-controller ... LOL. -Aight, okay, skal nok holde
op med at drille, men RAID er faktisk kun beregnet til harddiske, så
hvis du flytter din brænder over på en controller, som ikke er sat op
til RAID, eller at du slår RAID funktionen fra, så skulle Windows
*MEGET* gerne finde både din harddisk og brænder.

Anyways, ved at benytte en harddisk i RAID, vil jeg næsten betegne som
umuligt eller i hvert faldt meningsløst, da det ikke giver nogen bedre
harddisk-ydelse. Der bør du min. benytte to harddiske (helst af samme
størrelse/mærke) for at få en bedre ydelse, der er sikkert folk, som
foretrækker et cluster på 4 diske eller over.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 23-09-01 23:59

Brænderen HAR haft virket på RAID controlleren - men efter geninstallationen
er den holdt op med det.

Jeg har ikke decideret mulighed for at slå RAID funktionen fra -
controlleren
slå det selv fra.

Grunden til at jeg har smidt den på RAID controlleren er fordi jeg ikke
har plads på de allm. IDE controllere :)

- Zafar Iqbal