f-diske en harddisk???
Fra : JNE

Dato : 23-09-01 22:56

Hej NG!

Jeg har en harddisk som er f-disket i to dele. Men kan det lade sig gøre at
f-diske den til en del igen???

Hvordan gør jeg det???

MVH
JNE
icq: 123789321

Fra : HamSelv

Dato : 23-09-01 23:09

> Jeg har en harddisk som er f-disket i to dele. Men kan det lade sig gøre
at
> f-diske den til en del igen???

Du sletter begge de partitioner, der er på disken pt, og opretter en ny
partition, som fylder hele disken.

--

HamSelv

To reply, remove NOSPAM in email.

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-09-01 23:10

"JNE" <icq@123789321.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan gør jeg det???

Sletter begge partitioner med f-disk og opretter én ny stor.

/Chr

Fra : JNE

Dato : 23-09-01 23:14

Kunne i så også hjælpe mig med hvordan jeg gør det???

MVH
JNE
icq: 123789321

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-09-01 23:21

> Kunne i så også hjælpe mig med hvordan jeg gør det???

Kører du Windows 9x?

I så fald:
Lav en startdiskette, der indeholder format.com
Luk windows - genstart i dos.
Kør fdisk.
Vælg "slet partition" - du skal slette den udvidede først.
Så sletter du den anden (primære)
Så vælger du "opret partion" og siger ja & amen til "størst mulige
størrelse"
Efter dette genstarter du og formatterer din nye partition ved at skrive
"format c: /s" i a:

(Bare for en sikkerheds skyld: du sletter ALLE data på din harddisk på denne
måde)

Du kan også bruge programmet "Partition Magic", der lader dig lave
ændringerne i Windows, hvorefter den lukker ned og laver dem for dig i dos.

/Chr

Fra : JNE

Dato : 23-09-01 23:25

Okay... Jeg kører Win 2000 men oprindeligt ME

Fra : JNE

Dato : 23-09-01 23:26

Hvordan er det lige jeg ved om format.com ligger på startdisketten???

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-09-01 23:30

> Hvordan er det lige jeg ved om format.com ligger på startdisketten???

Klik på diskettedrevet under "denne computer" og se om den er der!

/Chr

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-09-01 23:29

> Okay... Jeg kører Win 2000 men oprindeligt ME

Så lav en startdiskette i ME. Hvad skal du have på det nye samlede drev?

/Chr

Fra : JNE

Dato : 23-09-01 23:33

Ikke noget særligt... Det er fordi jeg har en bærbar fra Compaq! Og compaq
mener det er genialt at bruge halvdelen af harddisken til et drev som er
backup af windows... Men det gider jeg ikke merer så jeg har besluttet at
lægge dem sammen og skifte til Win XP men den er vist ikke kommet endnu i DK
Final så derfor vil jeg kører Win 2000 ind til videre!!!
Har du et icq nummer???

Fra : Christian Mygind

Dato : 23-09-01 23:38

> [...]
DK
> Final så derfor vil jeg kører Win 2000 ind til videre!!!

Desværre - bruger ikke ICQ (men MSN Messenger).

Jeg er desværre ingen ørn til Win2000 og NTFS-filsystemet - men du kan fra
en startdiskette (fra Windows 9X/ME) køre fdisk og slette partitionerne og
lave én ny.
Hvis du er usikker, så brug Partition Magic.

/Chr

Fra : JNE

Dato : 23-09-01 23:41

Tak for hjælpen... det bliver nok ikke i nat jeg prøver det men det vil jeg
så gøre i morgen når jeg kommer hjem fra arbejde...

MVH
JNE

Fra : René Jensen

Dato : 23-09-01 23:53

JNE wrote:
> Final så derfor vil jeg kører Win 2000 ind til videre!!!

I Windows 2000 findes der DISK-MANAGER (højre-klik vælg MANAGE->DISK
MANAGER), som kan håndtere partitioner, nu ved jeg ikke lige om den også
kan partitionere en disk, hvorpå der ligger Windows 2000 ...

Med venlig hilsen,
René Jensen