Skal jeg gå efter Intel eller AMD
Fra : Guffi

Dato : 23-09-01 21:36

Hej

Jeg overvejer at skifte den gamle Intel PII 450 MHz ud.

Jeg bruger pc'en til:
Megen arbejde i Office (nu 97, men overvejer skifte til XP)
Webdesign (dreamweaver 4)
En del billedebehandling - indscanning og manipulation
Et godt spil i ny og næ.

Skal jeg gå efter et Intel eller AMD system?
Jeg overvejer et dual system - vil det kunne betale sig med mit brug?

Mvh. Guffi

Fra : Søren Friis

Dato : 23-09-01 22:15

Intel helt klart!!!
Stabil og god!

Når du kommer op i nærheden af 1 Ghz, vil du alligevel ikke kunne mærke
forskel i hastigheden sålænge du har RAM nok...
Til dit brug ville jeg klart vælge Intel!

/SF

Fra : Martin Andersen

Dato : 23-09-01 22:33

AMD helt klart!!!
Stabil og god!
Billigere end Intel !

Martin.

Fra : Søren Friis

Dato : 24-09-01 00:03

Det er af mine venners bitre erfaring at jeg fraråder alle at købe AMD
maskiner...
Der er simpelthen for mange problemer! Ustabilitet, varme, inkompatibilitet
osv osv!
(Jeg taler her fortrinsvis om Athlon, Thunderbird og Duron)

Desuden kender jeg problemerne fra "den anden side af disken"... Teknikkerne
får LANGT flere AMD'er end Intel maskiner til rep! De siger at tallet ligger
i nærheden af 9/10 !!!

En anden ting man kan undre sig over er jo hvorfor fx Dell og IBM's maskiner
stort set kun bygger på Intel Processorer.... Fordi de kan regne med dem!

Mine erfaringer siger at man hellere skal betale lidt mere og så få noget
der virker... Det værste man kan ha, er en PC der ikke fungerer!

Men som jeg også siger til folk der ikke vil lytte når de spørger mig om
råd:
Lad være med at sige jeg ikke havde sagt det når der opstår problemer!

Mvh Søren

Fra : Madsen

Dato : 24-09-01 01:14

Søren Friis skrev:

> [...]
> inkompatibilitet osv osv!
> (Jeg taler her fortrinsvis om Athlon, Thunderbird og Duron)

Også min erfaring fra venner og bekendte. Dermed ikke sagt at AMD er
noget skrammel og at jeg ligger op til "religionskrig." Jeg nævner
blot hvad jeg har oplevet med de to processormærker.

Kunne du ikke lige studere denne side Søren?
http://usenet.dk/netikette/quote.html

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : DWM

Dato : 24-09-01 02:32

"Søren Friis" <s-friis@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Desuden kender jeg problemerne fra "den anden side af disken"... Teknikkerne
> får LANGT flere AMD'er end Intel maskiner til rep! De siger at tallet ligger
> i nærheden af 9/10 !!!

Nu er jeg selv Intel mand men nudskyld jeg siger det...
dem som siger ovenstående er direkte fulde af løgn.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Atcox

Dato : 24-09-01 06:05

> [...]
inkompatibilitet
> osv osv!
> (Jeg taler her fortrinsvis om Athlon, Thunderbird og Duron)

Det var der hunden lå begravet...
Kunne du ikke bare i dit første post have nævnt at du har Socket A fobi....?

Atcox.
--
Atcox' Diablo II Speed up Tips & Tweaks
http://hjem.get2net.dk/atcox/d2

Fra : Carsten Keller

Dato : 24-09-01 10:31

"Søren Friis" <s-friis@mail.dk> wrote in message
> [...]
Teknikkerne
> får LANGT flere AMD'er end Intel maskiner til rep! De siger at tallet

Jeg står også på den side af disken, og kan ikke se forskel i defektraten på
AMD/Intel

> En anden ting man kan undre sig over er jo hvorfor fx Dell og IBM's
maskiner
> stort set kun bygger på Intel Processorer.... Fordi de kan regne med dem!

Det kan man da godt undre sig over, men det skal man ikke. Grunden er at der
i lang tid ikke fandtes et godt integreret chipset til AMD. Derfor kunne man
ikke lave en billig maskine med lyd/grafik/LAN/modem, da man var nødt til at
sætte alt dette i som indstikskort. Og så var der flere penge at tjene på
Intel-baserede maskiner. Prøv at slå op i en tilbudsavis, og se om det ikke
har ændret sig siden du kiggede sidst.

> Mine erfaringer siger at man hellere skal betale lidt mere og så få noget
> der virker... Det værste man kan ha, er en PC der ikke fungerer!

Enig, men du kan lige så godt købe katten i sækken med en Intel-chip.

> Men som jeg også siger til folk der ikke vil lytte når de spørger mig om
> råd:

Hvad med at sige: Lad være med at spørge mig om råd, når I alligevel ikke
lytter
Keller

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-09-01 17:26

On Mon, 24 Sep 2001 01:03:21 +0200, S ren Friis wrote:

> [...]
>osv osv!
>(Jeg taler her fortrinsvis om Athlon, Thunderbird og Duron)

Det du her taler om kan du ikke skyde processoren i skoene...det
drejer sig om driver og software problemer...som fx VIA's
chipsæt's er ret følsomme overfor. Noget som SiS skulle have
fået krammet på!
Dette er forresten stort set kun MS-Windows relateret!

>Desuden kender jeg problemerne fra "den anden side af disken"... Teknikkerne
>får LANGT flere AMD'er end Intel maskiner til rep! De siger at tallet ligger
>i nærheden af 9/10 !!!

Vel....har man problemer med at gå efter foreskrifterne og
installere de korrekte drivere under MS-Windows er der
selvfølgelig et problem.... 9/10 er forresten, ifølge min
erfaring, helt hen i vejret, med mindre salget af Intel-baserede
maskiner er stoppet i den forretning!

>En anden ting man kan undre sig over er jo hvorfor fx Dell og IBM's maskiner
>stort set kun bygger på Intel Processorer.... Fordi de kan regne med dem!

Vel IBM (Eller Acer, da IBM ikke lavder dem selv) og Dell er
stort set de eneste tilbage der ikke benytter AMD i nogen af
deres serier....hvilket man jo så kan undre sig over....selv
Gateway har AMD drevne serier

>Mine erfaringer siger at man hellere skal betale lidt mere og så få noget
>der virker... Det værste man kan ha, er en PC der ikke fungerer!

Absolut......men hvorfor betale ekstra for et navn!
Intels største aktiv er deres navn!

Min sidste Intel processor var en i386-25....no regrets!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Double your disk space. Delete Windows & its apps.

Fra : Lasse

Dato : 23-09-01 22:47

Klart AMD. Den er hurtigere i billede/3D programmer. Og det er det du skal
bruge den til?
Og en Tbird 1000 Mhz fåes ligenu til 799 kr og en1400 MHz til 1150kr. Også
skal du have have 256 el 512 DDR ram -> 350 / 700 Kr.

Ikke fordi jeg hader Intel. MEN deres CPUer er for dyre - Har selv haft en
PIII 800, som jeg nu bruger til server.
AMD er ligeså stabil. Mange siger de ikke er. De tænker stadig på den gamle
K6/2'er...

Har selv en 1,4 @ 1,5 GHz og den er ROCK SOLID. 24 timers Quake 3 uden en
eneste fejl. Så det der med at AMD ikke er stabil, holder vist ik helt mere.
Så hvis jeg var dig, ville jeg vælge et Tbird system. Eller evt. vente til
Palomino kommer (Athlon XP/4). Så er Intel også sat helt ud af spillet ;).

www.edbpriser.dk

Lasse

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 24-09-01 01:07

"Guffi" <fjern_private.bs@mail.tele.dk> skrev:

> Skal jeg gå efter et Intel eller AMD system?
> Jeg overvejer et dual system - vil det kunne
> betale sig med mit brug?

Jeg kører pt. med et AMD system, men over seriøst at skifte til Intel pga.
den øgede stabilitet.
Allrigt; der allerede nogen som her i tråden påstår at et AMD/VIA system kan
hamle op med et Intel/Intel baseret system, det vil jeg nu ikke give dem ret
i.
AMD/VIA er billigere.
Intel/Intel er lidt dyrere og mere stabilt i længden.

Problemet er IKKE AMD, men de skod chipsæt (Læs:VIA) som sider på Socket-A
bundkortne. Hvis du køber en Intel CPU og et VIA baseret bundkort til denne,
så vil du være meget dårligere kørende end med et AMD/VIA system.

Til dit brug >>> Helt klart Intel CPU og Intel chipsæt.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Søren Friis

Dato : 24-09-01 00:19

> Til dit brug >>> Helt klart Intel CPU og Intel chipsæt.
Hørt!

Chip sættet har MEGET at sige! Intel chipset!

/SF

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-09-01 00:51

On Mon, 24 Sep 2001 01:07:10 +0100,
> [...]
> bundkortne. Hvis du køber en Intel CPU og et VIA baseret bundkort til denne,
> så vil du være meget dårligere kørende end med et AMD/VIA system.

Vrøvl og latin.

Har haft Intel maskiner og AMD maskiner med VIA chipset som har
kørt meget længe (dvs. 3-12 måneder) unden genstart.

Problemet med VIA chipset er der primært hvis man er dum nok
til at bruge Windows, idet der ikke er ordentlige drivere, og man
kan ikke finde folk der gider lave dem.

Men driverne under Linux er der intet bøvl, og VIA 4-in-1 er
history.

Du skal IKKE skyde skylden på hardware når det er software der
er problemet.

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 24-09-01 01:59

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev:

> Du skal IKKE skyde skylden på hardware når
> det er software der er problemet.

Okay, det er nok også mere korrekt.
VIA er måske Okay, men deres drivere virker ikke altid lige godt. Man kan
være heldig at få sit VIA system til at køre 99%, men chancen er alt for
lille under Windows.
Hvis Microsoft blev pålagt; eller bare ikke var Intel fanatiske og så lavede
deres styre systemer til både Intel og VIA systemer, så kunne det da godt
være at VIA kunne hamle op med Intel.

Kører du Windows 9x, ME, NT eller 2000, så er Intel/Intel vinderen grundet
MS's optimering til do.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Madsen

Dato : 24-09-01 01:17

Din tidszone er forkert stillet Rasmus. Vi har stadig sommertid.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 24-09-01 14:40

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Din tidszone er forkert stillet Rasmus. Vi har stadig sommertid.

Jeg har lige tjekket, mit ur passer da fint.
Har lige inst. Win2k på ny så det kan være der hunden ligger begravet.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Madsen

Dato : 24-09-01 20:03

Rasmus A. Nielsen. skrev:

> Jeg har lige tjekket, mit ur passer da fint.
> Har lige inst. Win2k på ny så det kan være der hunden ligger
> begravet.

Jeg ved det ikke, men hvis jeg kigger i din header (med Ctrl + F3 i
Outlook Express), så står der: "Date: Mon, 24 Sep 2001 14:39:40
+0100" og her skal der stå +0200, da vi stadig kører sommertid.
Nu ved jeg ikke hvordan det er stillet hos dig, men hos mig ser det
sådan her ud: http://home18.inet.tele.dk/madsen/win2000/time.gif

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 24-09-01 23:47

> [...]

> +0100" og her skal der stå +0200, da vi stadig kører sommertid.
> Nu ved jeg ikke hvordan det er stillet hos dig, men hos mig ser det

Hmm, min indstilling matcher din, bortset fra at jeg har slået automatisk
skift til Sommertid fra.
Mit Ur passer både hos mig selv og i gruppen så vidt jeg kan se...
Hvor ligger hunden mon begravet ?

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Madsen

Dato : 25-09-01 00:21

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@bbservice.dk> skrev:

> Hmm, min indstilling matcher din, bortset fra at jeg har slået automatisk
> skift til Sommertid fra.

Så er det sikkert derfor.

> Mit Ur passer både hos mig selv og i gruppen så vidt jeg kan se...
> Hvor ligger hunden mon begravet ?

Hvis jeg kigger i gruppen så er tiden for dine indlæg en time foran
resten: http://home18.inet.tele.dk/madsen/news/tid.gif
Se tidspunktet for dit indlæg i aftes og tiden på mit svar nedenunder.

Det er såmænd bare det eneste. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 25-09-01 01:36

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Så er det sikkert derfor.

Det vil tiden vise, nu har jeg slået automatikken til. Jeg vil ikke på nogen
måde fremhæve mine indlæg på den måde.

> Hvis jeg kigger i gruppen så er tiden for dine indlæg en time foran
> resten: http://home18.inet.tele.dk/madsen/news/tid.gif
> Se tidspunktet for dit indlæg i aftes og tiden på mit svar nedenunder.

Det var godt nok mystisk, jeg ser mine indlæg med den rigtige tid. Jeg
bruger Out-look express 5.0...

> Det er såmænd bare det eneste. :)

Melder du lige tilbage om det har hjulpet at slå automatikken til ? :)

Hvilket DVD-ROM drev vil du anbefale mig at købe, når jeg har følgende krav:

IDE.
Skal ikke være Verdens hurtigste.
Må helst ikke være Slot-In.
Skal være eller kunne gøres >>kodefree<<.
Prisen er ligegyldigt, bare drevet holder længere end Pioneers Slot-In
CD-ROM drev.
Skal kunne køre problemfrit som Slave sammen med en Master Plextor
brænder i et AMD/VIA system.
Støj er heller ikke så væsentligt, bare drevet er stabilt og holdbart!
Skal kunne spille CD-R og CD-RW medier!

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : DWM

Dato : 25-09-01 00:39

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@bbservice.dk> skrev i en meddelelse
> Det var godt nok mystisk, jeg ser mine indlæg med den rigtige tid. Jeg
> bruger Out-look express 5.0...
> Melder du lige tilbage om det har hjulpet at slå automatikken til ? :)

Det gjorde det. Der står +0200 nu. Det indlæg du postede før
det her stod der +0100

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 25-09-01 00:44

"DWM" <no.email.address@for.you.duh> skrev:

> Det gjorde det. Der står +0200 nu. Det indlæg
> du postede før det her stod der +0100

Takker - har lige justeret mit ur en time tilbage, da den forbandede
automatik havde sat mit ut en time frem uden at spørge mig om lov. til at
gøre det.
Passer det hele nu ? :)

PS: Sommertid burde forbydes ved lov!

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Madsen

Dato : 25-09-01 00:52

"Rasmus A. Nielsen." <rasmus@bbservice.dk> skrev:

> Passer det hele nu ? :)

Ja, det passer bedre nu.

> PS: Sommertid burde forbydes ved lov!

Kunne ikke være mere enig. :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Madsen

Dato : 24-09-01 01:15

Povl H. Pedersen skrev:

> Problemet med VIA chipset er der primært hvis man er dum nok
> til at bruge Windows, idet der ikke er ordentlige drivere, og man
> kan ikke finde folk der gider lave dem.

Jeg har nu ikke oplevet problemer med Intel på Via-chipsæt på Win2000
og heller ikke på Win98SE. Problemer med Via og Windows er nu altså
også ved at være passé, hvis man ellers sørger for at køre med de
nyeste opdateringer. Det er i hvert tilfælde hvad jeg har oplevet med
det, indtil videre.

--
Mvh Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Peter Bleiken

Dato : 24-09-01 06:07

On Sun, 23 Sep 2001 22:35:50 +0200, "Guffi"
<fjern_private.bs@mail.tele.dk> wrote:

>Skal jeg gå efter et Intel eller AMD system?

prøv lige at se denne video først:

http://www.tomshardware.com/cpu/01q3/010917/heatvideo-05.html#download_the_first_toms_hardware_test_lab_video

se hvordan AMD cpu'erne går op i røg

husk på at Microsoft og Intel har et meget tæt samarbejde ("WinTel") -
at du kan undgå at skulle patche dit windows system pga. et mærkeligt
chipsæt (Via 4-in-1)

Men når det nu er sagt/skrevet, så er AMD altså ikke så dårlige igen.

/Peter Bleiken
http://www.bleiken.com/

Fra : Atcox

Dato : 24-09-01 06:14

> se hvordan AMD cpu'erne går op i røg

Øhm...ja, når de vel og mærke fjerner køleren....

Atcox.

Fra : Lasse

Dato : 24-09-01 06:31

lol intel folk lever stadig højt på denne test. *en vild maskine bliver
varm* P4 kan intet. skod.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 24-09-01 07:54

"Lasse" <plex@edb.dk> wrote in message
> lol intel folk lever stadig højt på denne test. *en vild maskine bliver
> varm* P4 kan intet. skod.

Tjaaa kan intet? hmmm, sætter man køleren på igen kører den vidre.....det
kan man ikke sige om AMD........hermed ikke sagt at ens køler falder af
tit)))

MVH
Thomas

Fra : Atcox

Dato : 24-09-01 06:11

Ved ikke hvad jeg vil anbefale dig...
Selvfølgelig er der ikke nogen processorer som har en returrate på 90%,
som onde tunger her påstår.

Egentlig vil jeg sige AMD, og jo, der har været nogle småfejl med VIA
chipset,
som f.eks. SB-Live problemet, men det er småting som hae bliver blæst helt
ud af proportioner...

Nu skulle det nye SiS735 chipset jo være suverænt til Socket A,
desværre har jeg ikke fået fat i nogle ordentlige reviews endnu,
så check selv markedet. Mener at ECSs nyeste board bruger dette chipset...

Pelle Frederiksen.

Fra : Karsten Vinding

Dato : 24-09-01 07:25

Guffi wrote:

> Skal jeg gå efter et Intel eller AMD system?
> Jeg overvejer et dual system - vil det kunne betale sig med mit brug?

Jeg skal prøve at svare så neutralt som muligt, selvom jeg selv klart
hælder til AMD.

Hvad du skal vælge kommer IMHO an på 1 ting. Din vilje til at gøre lidt
ekstra under installationen af systemet.

Hvis du bare vil have et system hvorpå du kan installere styresystemet
og derefter arbejde, skal du nok gå efter Intel CPU på et Intel baseret
bundkort. Windows har alle de relevante drivere preinstalleret til denne
løsning.

Hvis du er parat til at hente de nyeste drivere til AMD systemet (BIOS
og 4-in-1 til Via boards, eller AMD's tilsvarende til AMD baserede
boards), og installere dette inden du tager dit system i brug, skal du
vælge AMD.

Så simpelt er det faktisk. Man skal selvfølgelig tage højde for AMD
systemernes højere varmeudvikling under indkøb, men det gør enhver
ordentlig PC-bygger.

Hos begge systemer skal man selvfølgelig sørge for gode kvalitets
stumper.

Min erfaring er at folk som regel får problemer med deres AMD systemer
når de har geninstalleret Windows, og har glemt at installere de rette
drivere. Specielt med ældre versioner er der problemer (som kan gøre
systemet næsten ubrugeligt), men selv Win2K, vil ikke virke optimalt på
alle AMD systemer før man har lagt specielle drivere ind.

Men faktum er at langt de fleste fejl på AMD systemer skyldes
inkompentence foran tastaturet mere end fejl i hardwaren.

Jeg har selv en gammel AMD spand bestående af et ASUS K7M, med en Athlon
Classic 750 der er OC'et til 936MHz. Heri sidder et TNT2 Ultra og 256Mb
Ram.

Dette system kører Win2K, og er 100% klippestabilt! Jeg har ikke oplevet
systemet lægge sig ned endnu under drift med den megen forskellige
software jeg kører med.

Systemet er webserver for min hjemmeside (OmniHTTPd, ikke voldsomt
besøgt), kører en mailserver (Mdaemon), kører en United Devices klient
24/7, og er i øvrigt min daglige maskine hvorpå jeg spiller, surfer,
brænder CD'er, komprimerer MP3'ere, o.s.v. o.s.v.

Det krævede ca. 20 minutters ekstra arbejde efter installationen af
Win2k, for at lægge de nødvendige drivere ind, og lave en ændring i
registry, genstarte en del gange, hvorefter systemet har kørt stabilt.

Længste oppetid er over 50 dage, og der blev systemet genstartet efter
installation af nye drivere til mit GFX kort. I den sidste uges tid har
jeg genstartet en del p.g.a. ændringer i HW, opgraderinger af drivere og
af styresystemet af hensyn til Nimda virusen, som jeg ikke var beskyttet
imod (Internet Explorer skal have SP2). Før denne række af genstarter
var seneste oppetid på over en måned, igen kun afbrudt af opgraderinger.

Uanset hvad du ellers hører, så er stabile AMD systemer fuldt ud mulige,
bare man ved hvad man har med at gøre.

Hvis du er skræmt af denne lange post, så fortvivl ikke, det er ikke så
svært, bare man kigger sig for før indkøb.

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Vil du hjælpe med at søge efter en kur for kræft? Så kig ind på:
"http://www.ud.com", og tilmeld dig United Devices projektet.

Fra : Søren Kramer

Dato : 24-09-01 09:59

Lad os lige slå fast, at en P4 udvikler mere varme end en athlon hvis de
skal være lige hurtige,- f.eks. athlon 1,4 og P4 2 ghz.
Lad os også slå fast at en athlon brænder af, hvis køleren ikke er på. Det
gør en bil også. Begge dele kører fint med køler og der er absolut ingen
rationel grund til at tage den af, og filme resultatet.
Lad os slå fast at en athlon 1,4 ddr. ift. p4 1,8-2.0 giver omtrent samme
ydelse med 512 mb ram, men til 1/3 pris.
Problemer med Vias chipsæt er hovedsageligt software baserede, også pga.
deres egne drivere der ikke altid er perfekte. Der kan arbejdes uden om det,
men det er ikke optimalt.

Til dit brug (tung billedbehandling) er den hurtigste maskine en dual athlon
1,2 MP på Tyan bundkort uden sammenligning det hurtigste. Med 512 mb ram er
det lidt dyrere end en p4 2 ghz, men mange steder er det over dobbelt så
hurtigt. Forskellen er voldsom. Ingen Intel system når det til anklerne. Det
viser stort set alle test. Se f.eks. www.anandtech.com

Samtidig er det klippestabilt og uden Via chipsæt. Designet til servere
(hvilket siger en del), modsat et almindelig P4 system.
Det er også det system som Rasmus køber :)

MVH
Søren

Fra : SlowHand

Dato : 24-09-01 11:40

> [...]
>Problemer med Vias chipsæt er hovedsageligt software baserede, også pga.
>deres egne drivere der ikke altid er perfekte.

Dette er nok noget nær den sejeste, korteste, mest beskrivende og mest
korrekte formulering
jeg længe har set! Virkelig en formulering, som uden for meget pjat
fortæller det uvidende folk,
hvordan tingene forholder sig AMD & Intel imellem.
Med lidt renskivning (store/små bogstaver) vil jeg stemme for at denne
formulering bliver lagt
øverst på den allerforreste forside, af vores allesammens FAQ, lavet af Kent
Oldhøj :)

Nu bliver jeg nok hakket i småstykker, men det er altså min mening (som jeg
selvfølgelig har ret til at ytre). :)

/SlowHand

Fra : Søren Kramer

Dato : 24-09-01 12:52

> Lad os lige slå fast, at en P4 udvikler mere varme end en athlon hvis de
> skal være lige hurtige,- f.eks. athlon 1,4 og P4 2 ghz.
Intel tilhængere kan her forsvare, at en Intel cpu -celleron- til samme pris
som en athlon bestemt ikke udvikler lige så meget varme.

Fra : Remmen

Dato : 24-09-01 12:59

"Søren Kramer" <krumme@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Intel tilhængere kan her forsvare, at en Intel cpu -celleron- til
samme pris
> som en athlon bestemt ikke udvikler lige så meget varme.

Og hvilken Celeron er det nu, som er lige så hurtig som en 1.4 ghz
Athlon? Venter spændt på svar

Lars

--
www.matrixgames.com <-- Free wargames for download.
www.truecombat.com

Fra : Søren Kramer

Dato : 26-09-01 09:39

> Og hvilken Celeron er det nu, som er lige så hurtig som en 1.4 ghz
> Athlon? Venter spændt på svar
Omtrent en 2,4 ghz...Ventes på markedet i år 2005 til kr. 1186

MVH
Søren

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-09-01 16:39

On Mon, 24 Sep 2001 13:52:14 +0200, S ren Kramer wrote:

>Intel tilhængere kan her forsvare, at en Intel cpu -celleron- til samme pris
>som en athlon bestemt ikke udvikler lige så meget varme.

Det gør en MC Dragonball EZ 20Mhz heller ikke...men det
placerer dem ikke i den samme klasse!

Why win when you can warp

Fra : SlowHand

Dato : 24-09-01 12:00

Hvis du tager et kig på edbpriser.dk kan du se i venstre sidebar, at de har
lavet en lille afstemning.
"Hvilken CPU mærke bruger du?" (de er lidt stavespassere derinde :))
Da jeg kiggede ind klokken 12:55 i dag, brugte 73% AMD processorer, og 23%
brugte Intel.

Herudaf kan man så konkludere mange ting...
Jeg har personligt konkluderet at AMD er intel overlegen
pris/ydelsesmæssigt.
- Rent ud sagt er kan AMD bedre betale sig.

Intel fanatikere vil nok påstå at over 2/3 af computekøbere ikke ved
bedre/er dumme :)

Gi' mig så en ordentlig spandfuld hug! jeg kan jo li' det :)

/SlowHand

Fra : Thf

Dato : 24-09-01 15:16

> [...]
>
>Skal jeg gå efter et Intel eller AMD system?
>Jeg overvejer et dual system - vil det kunne betale sig med mit brug?

Lidt kort men godt.

Er du erfaren i selvbyggeri, så en TB ellers en P4.

Du får du mest for pengene via en TB.
Men en P4 er nok lidt nemere at få op ad køre.

En TB 1400 passer nogen lunde til en P4 1700/1800.

Har lige samlet en P4, easy job, køleren smuttede lige på.
På med min gamle HD, ingen Win installation, kun mobo drivers osv,
og jeg var kørende, med den gamle win med det samme.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S