Refresh av side i frames
Fra : Thor Arne Olsen

Dato : 24-09-01 05:03

Hei ! =)

Jeg har hatt ett problem med min netshop lenge.. Jeg har bygget den opp i
ASP. Når jeg legger til produkter lar jeg handlelisten komme opp i en frame
lenger nede på siden. Når jeg har lagt til ett produkt og så velger "back" i
browseren, så vises ikke det siste produktet jeg la til i handlelisten.asp.
Den siste hendelsen blir trukket tilbake og jeg får en eldre versjon av
handlelisten.asp, uten det siste produktet jeg la til. Hvis jeg klikker
oppdater på handlelisten.asp så oppdateres siden, og alt innhold i databasen
vises igjen. jeg har nå lagt til en Oppdater knapp på handlelisten.asp som
kundene må klikke på. Jeg synes det hadde vært litt mer elegant hvis siden
kunne blitt oppdatert når jeg valgte "back" i browseren i stedet. Jeg har
prøvd med litt forskjellig javakoder, men har ikke funnet noen god løsning.
Egentlig burde det jo være slik at browsere hoppet over den siste handlingen
(at varen blir lagt til i handlelisten) og gikk tilbake til den forrige
siden jeg var på når jeg valgte "back".

Er det noen som har noe kode som kan gjøre dette mer professionelt på min
side ?

Jeg vil bli veldig glad for hjelp !! og imponert hvis noen får dette til å
fungere slik som jeg vil !! =)

takker =)

Vennlig hilsen
Thor Arne

Fra : Torben Lund

Dato : 24-09-01 22:00

Thor,

Jeg tror, du kan klare det ved at sætte expires property i response objektet
til 0, hvilket vil tvinge denne side til altid at blive genskrevet (ikke at
blive cached...)

Response.expires = 0

Torben Lund, DataPower
e-mail: tl@datapower.dk