AMD's nye processor?
Fra : Bagle

Dato : 23-09-01 19:13

Hej
Jeg hører at amds snart skulle have den nye processor på gaden som skulle
komme til at hedde Athlon XP. Er der nogen som kan fortælle om den, hvad der
er nyt, om den er værd at vente på eller kan jeg ligeså godt hoppe ud i en
Athlon Thunderbird 1400 mhz

Takker
Bagle

Fra : Suffo

Dato : 23-09-01 20:48

hej
Efter hvad jeg har hørt så skulle den have en små del nye features og ikke
være meget dyrere så jeg ville nok vente, desuden har jeg lige hørt at det
er den eneste processor der er lavet til køre det nye WindowsXP. Men måske
er det bare en skrøne. I dag hedder alt jo efterhånden noget men eXPerience.
Jeg har desuden en demo af det dersens WinXP og det er egentlig meget godt
men når man markerer flere end ti ikoner kan det godt begynde at hakke. det
skal lige siges at jeg har en Athlon classic " 850 Mhz på et ABIT KA7 og 192
sdram 133. så måske mere ram eller bare noget nyt hardware. Det kunne jeg
godt bruge

MVH
Suffo

Fra : René Jensen

Dato : 23-09-01 21:52

Suffo wrote:
> [...]
> sdram 133. så måske mere ram eller bare noget nyt hardware. Det kunne jeg

Det kan da godt være at man kan undskylde den dårlige ydelse at det kun
er en demo af Windows XP, men alligevel(!) ... det er desværre en ret
latterlig tendens at et nyt Windows styresystem skal have mere
processorkraft, RAM og diskplads end dens forrige version. Endnu et tegn
på den sørgelige udvikling af Windows, ja, det kan måske en masse ting,
og de gør måske også et stor arbejde for at fastlægge nogle standarder,
som skulle gøre det nemmere for software-producenter at deres
applikationer til at køre under Windows, men så kunne de i det mindste
tage sig sammen og skrive noget ordentligt kode i stedet for det
scheisst af jydsk venstrehåndsparkering. -Men selvf. det er jo bare min
mening ;)

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : kelloggs

Dato : 23-09-01 22:49

"René Jensen" <rene.jensen@city.dk> wrote in message
det

Kører fint på en Duron 650 med 512mb ram.

<klip>

Og ram er jo også ekstrem dyre i dag

Fra : Bashful

Dato : 23-09-01 21:31

> [...]
192
> sdram 133. så måske mere ram eller bare noget nyt hardware. Det kunne jeg

For lige at pointere noget HELT andet, så vil jeg helt klart også anbefale
dig at skaffe dig selv noget mere ram. Til et foredrag jeg var til op WinXP
forleden blev der sagt at din computer skal have 128 MB ram ALENE for at
køre operativsystemet - så det er ikke mange ressourcer du har tilbage til
dine programmer - ikke underligt at du siger det hakker !!!!

MVH

Kasper

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-09-01 00:45

On Sun, 23 Sep 2001 22:31:03 +0200,
Bashful <bashful@worldonline.dk> wrote:
> [...]
> køre operativsystemet - så det er ikke mange ressourcer du har tilbage til
> dine programmer - ikke underligt at du siger det hakker !!!!

Hvad er det for noget pjat ? Microsoft siger selv at XP kører bedre
end Windows 2000 på samme hardware, ligesom 2000 var hurtigere end
WinNT / Windows 95/98, som igen var hurtigere end Windows 3.11.

Nej, Windows XP kører vel perfekt med 32MB RAM på en 75Mhz Pentium :)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 24-09-01 01:07

On Sun, 23 Sep 2001 19:13:21 +0100, Bagle wrote:

> [...]
>er nyt, om den er værd at vente på eller kan jeg ligeså godt hoppe ud i en

I store træk er det en lidt optimeret T-Bird (Blandt andet er
Branch prediction og cache håndteringen blevet optimeret lidt)
med multiprocessor support og SSE+ (Fuld SSE, samt delvis SSE2
implementation) . Den går istedet for T-Bird samt den skrinlagte
Mustang...så den er beregnet til både high-end arbejdsstationer
og serveropgaver.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
This phone is baroque; please call Bach later.

Fra : Bagle

Dato : 23-09-01 23:40

Takker mange gang for et relevant svar..

-Bagle

Fra : CTK

Dato : 24-09-01 12:33

jamen.....HVORNÅR ???????