Lille tynd killing..
Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 26-11-00 18:43

Hejsa..

Jeg synes gruppen er så stille for tiden.. Er alle i fuld gang med
jule-forberedelserne ??

Nå.. Jeg har brug for lidt hjælp... Jeg har en lille killing ( samlet op
udenfor.. ) jeg vil skyde den til at være omkring de 9 - 10 uger nu. Den har
haft meget øjenbetændelse, og også orm, men nu er der ved at være styr på
det.. Ormene er væk ( den har da ihvertfald fået kur, så mon ikke .. ) og
øjnene er ved at være helt fine nu. Den nyser stadig lidt, men dyrelægen
siger at det går over . .

Men - den er så tynd så tynd.. Er der nogle "mirakel-kure" ?? Den spiser
godt, men jeg synes det går så langsomt. Er der noget, sådan en lille mis
god kan lide, og som samtidig kan give den lidt sul på den lille krop ? Den
vejer omkring 900 gram nu. Jeg giver den lidt torskerogn ( i mangel på
rigtig torsk ) og ærter, kan jeg huske I har sagt. Og det guffer den også i
sig.. Er der noget som er bedre ?

Hilsen Pia og den lille mis, som vi endnu ikke har besluttet hvad skal
hedde..

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Dorthe P. Lahrmann

Dato : 26-11-00 18:56

Jeg har selv fået sådan en killing i sin tid, og ud over at være et lille
skravl, ja så var hun svær at få til at spise ret meget. Nu er det sådan at hun
er vild med tun, og så fandt jeg på tun-tricket: jeg laver en stor portion Hills
killingefoder, overhælder det med tunvand fra dåsen, blandet 1/4 dåse tun i og
blandet det hele godt. Hun kaster sig over maden, og det er tydeligt at selv om
egentlig ikke gider spise mere, ja så kan hun simpelthen ikke lade være, det
smager bare for godt!

Hun er nu 1 1/2 år gammel, og vejer 2 kg. Hun er sund og rask, men jeg synes
stadig tit hun spiser for lidt, så kommer tunen frem igen *smil*.

Dorthe - og Fie, som for øvrigt nærmest inhalerer sin p-pille når der bare der
ligger lidt tun ovenpå.

Claus og Pia Lihme skriver:

Fra : N/A

Dato : 26-11-00 21:23

Fra : Nina El Falaki

Dato : 26-11-00 21:23

Hej Claus og Pia

Godt I vil tage jeg af det lille skravl.

Ellers er jeg enig med Camilla, men vil dog tilføje at Hill's a/d også er
vældig godt til svage katte og killinger, det kan vist kun fås hos dyrlægen
og koster det hvide ud af øjnene, men det er den lille jo også værd.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 26-11-00 22:33

Hills A/D koster sådan lige på stående fod ca. 15 kroner for en lille dåse -
og det er som sagt genialt! Eukanuba Vet. har også en weight gain formular
som ihvertfald kan købes hos KVL - weight gain dimsen fåes både som tør og
vådfoder.

Ellers er både IAMS og Hills genialt (Hehe jeg burde vide det da jeg
konstant skal købe killingefoder til mine ildere!) Purina Pro Plan til
killinger er også fænomenalt med hele 40% kylling som første ingrediens, det
er et superfoder som jeg selv glæder mig vildt til at prøve på mine dyr...

Held og lykke med den lille! :)

- Sidsel og drengerne!

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 27-11-00 19:42

Hejsa Allesammen !!

Tak for jeres altid gode råd.. Den lille mis ser faktisk rigtig godt ud
idag.. Dens øjne er næsten ikke røde mere, og den nyser vist ikke så
meget... Nu må det vist snart være på tide at finde på et navn til den.. Jeg
har udskudt det lidt, fordi den var sååå lille og skravlet, at jeg ikke var
helt sikker på om den nu også ville overleve.. Men nu går det vist den
rigtige vej.. Den er blevet meget legesyg, og vores store forårs-killinger
kan ikke forstå at de ikke må tage så hårdt på den, som de gør på hinanden..
Så piver den... Men 2 sekunder efter, render den efter dem igen... lille
fjols.. ha ha..

Tak for hjælpen !

Hilsen Pia og misserne