Hjemmebygning af PC?
Fra : Stine Henriksen

Dato : 23-09-01 17:15

Fra : Lind

Dato : 23-09-01 17:20

Jeg ved ikke om det er problemet, men T-birds anbefaler AMD skal have en 300
Watts strømforsyning.
Kommer også lidt an på hvor mange harddiske du bruger.
Og drev i det hele taget.

Lind

Fra : Lars O. Poulsen

Dato : 23-09-01 17:29

"Stine Henriksen" <stine.nordlund@get2net.dk> wrote in message

> "Stine Henriksen" <stine.nordlund@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> som

Der sker ikke noget som i hvad?
Er der ikke noget bib, eller en blæser der kører eller sker der bare slet
ikke noget?

/Lars

Fra : Stine Henriksen

Dato : 23-09-01 17:50

Nej der sker ikke noget ingen bib eller blæser der kører
Hilsen Stine

Fra : René Jensen

Dato : 23-09-01 22:12

I dit oprindelige indlæg skriver du at har en 250W strømforsyning,
hvilke i nogle tilfælde kan være tilstrækkeligt til AMD's systemer, men
jeg tror nu næppe at dit system vil køre stabilt uden at skifte til en
300W strømforsyning.

Prøv at kun lade grafikkort, RAM, processor og køler sidde på
motherboardet samt at tage strømstikkene fra harddiske/CD-ROM
drev/brænder/DVD-ROM drev o.lign. og starte maskinen op. -Hvad sker der
nu? -Kan du overhovedet komme så langt som RAM-tælling eller bootup?
Kan maskinen køre nu, så prøv at slukke maskinen og sæt et enkelte
indstikskort i maskinen af gangen, og se om maskinen kan nå til bootup.
-Så snart du har indsat samtlige indstikskort i maskinen og den kan nå
til bootup, så tilslutter du harddiske/CD-ROM o.lign., hvilke i teorien
ikke burde volde problemer.

Prøv også at tjekke om du har sat indstikskortene ordentligt ned i
soklerne.

Med hensyn til om din processor, tror jeg nu ikke at du har brændt den
af, det vil typisk kun ske i tilfælde af man køre i længere tid uden
køler eller at køre uden spænding på køleren.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : PB

Dato : 23-09-01 17:34

Nu har I tjekket, at CPU'en ligger rigtigt i soklen, ik' sandt?

Hvis det ikke er det, så pil hele skidtet fra hinanden, og saml det så igen.
Så falder I garanteret over nogle ting, I overså i første omgang.

/PB

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 25-09-01 15:32

Nedennævnte metode har jeg også brugt da en maskine jeg selv byggede
ikke ville starte efter føste samling.

Den startede uden problemer after at være helt skilt ad og samlet igen
- og jeg mener jeg gjorde nøjagtig det samme anden gang som første
gang. ???

mvh Søren

Soren Hedeby Sorensen, Viborg, Denmark

Fra : foam

Dato : 23-09-01 18:04

<snip>

Jeg har det samme Mobo og har haft det samme prob. hev jeg alle
instikskortene ud af computeren og så kunne den starte. Så slukkede jeg
computerne og satte kortene i igen og derefter virkede den. Ved at prøve
mig frem fandt jeg ud af at det eneste kort jeg behøved at trække ud når
computerene ikke ville starte var mit netkort... ikke en perfekt løsning..
men det virker helt fint

Foam

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 24-09-01 07:00

On Sun, 23 Sep 2001 18:15:15 +0200, "Stine Henriksen"
<stine.nordlund@get2net.dk> wrote:

Har oplevet at skidtet ikke ville tænde når der sad en 250 wats psu i.
Har også oplevet at skidtet ikke ville tænde fordi floppy kablet
vendet forkert.

Fra : Santa Xcaze

Dato : 24-09-01 17:42

SNIP

Oki har i sørget for at det stik som går hen til Power knappen sidder
rigtigt ??? Prøv at vende det om eller se om i har sat det det rigtige
sted!!!