Dækken
Fra : Kim Langballe

Dato : 23-09-01 15:19

Min datter har kigget på dækken til sin pony.

Men hvilken str.skal hun bruge
Hun har set i Harald nyborg hvor str hedder 115, 125, 135 osv.
Pony måler 130 i stang, men er det efter dette der måles

--

MVH

Kim Langballe

Fra : Tonje S

Dato : 23-09-01 18:31

hei
du måler fra manke og til halefeste... og det er str i dekken.
f.eks 115,125cm osv. Er ponnien veldig bred over magen/rompa
vil jeg velge et større dekken enn centimeter.

Tonje

Fra : Benedicte Beck

Dato : 23-09-01 20:45

Hej Kim
Ja det er dæknets ryglængde der angives, vores pony på 125cm i stang bruger
105 i dækken.
Men vælg en model, der er udformet til ponyer, de dækner, der er lavet til
store heste, sjasker om bringen på en pony.
Mvh. Benedicte