Tællerfunktion ifm. login
Fra : JS

Dato : 23-09-01 12:21

Hvem kan hjælpe?...

Jeg vil meget gerne kunne følge med i hvor mange gange de enkelte brugere på
min side logger sig på.

Som det er nu logger de enkelte brugere sig på vha. et brugernavn og en
adgangskode.

Hvordan er mulighederne for at lave den form for statistik?.

JS
j.s.j@mail.dk

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 23-09-01 13:24

"JS" <stecher@mail.dk> wrote in message
> Hvem kan hjælpe?...
Det kan jeg da godt men nogen stor programmør er jeg ikke

> Hvordan er mulighederne for at lave den form for statistik?.
Du må jo nok ha et felt i din database til tæller den kan vi jo kalde
Countlogin

Så kan du lave et eller andet efter du har godkendt bruger login så den ikke
tæller ikke godkendte med, det kan du faktisk også logge men det finder du
nok udaf og du kunne jo også tage springet helt ud og logge hvilke ugedag og
kl dine bruger logger ind.

Først vil jeg bare når bruger er godkendt lave en lille script som lægger et
nummer til i feltet Countlogin
<%
rs("Countlogin") = rs("Countlogin") + 1
rs.Update
End If
%>

Det er mit bud.

Mogens

Fra : Allan Houmark Peders~

Dato : 23-09-01 21:51

Bedre endnu, så har hver bruger et felt med numberOfLogins, som du tæller op
når han/hun logger ind. Så kan summere disse felter og finde det samlede
antal logins.
Ligeledes er det måske rart at smide et timestamp på, så du kan se hvornår
den enkelte bruger sidst loggede ind..

/Allan P

Fra : JS

Dato : 24-09-01 11:26

Nu er jeg ikke den store (endda lang fra) asp "skriver" så jeg får nok lidt
problemer med de to forslag (men tak for dem!!).

I min access database har jeg samlet alle informationer om brugeren
(brugernavn, adgangskode mv.). Er det hér jeg skal tilføje en ekstra
kolonne?.

Min formularside hvor der angives adg.kode og brugernavn sender det
indtastede videre til en asp-side der "validere" det indtastede. Er det
denne side der skal ha tilføjet de foreslåede linier?..

JS

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 25-09-01 05:38

> Nu er jeg ikke den store (endda lang fra) asp "skriver" så jeg får nok
lidt
> problemer med de to forslag (men tak for dem!!).

Prøv dig frem. Tro mig man lære også af sine fejl

> I min access database har jeg samlet alle informationer om brugeren
> (brugernavn, adgangskode mv.). Er det hér jeg skal tilføje en ekstra
> kolonne?.
Jeps

> Min formularside hvor der angives adg.kode og brugernavn sender det
> indtastede videre til en asp-side der "validere" det indtastede. Er det
> denne side der skal ha tilføjet de foreslåede linier?..
Jeps sæt den ind lige inde du sender din bruger ind på "nu er du godkendt"
siden

Mogens
http://www.svend-bent.dk