rystende
Fra : PJ

Dato : 23-09-01 12:22

Hej

Jeg har lige flyttet min PC og nu er skærmen begyndt at ryste. Ganske små og
hurtige bevægelser fra side til side, så det ikke er til at holde ud at se
på. Skærm og PC står samme sted i forhold til hinanden og jeg syndes, mine
ledninger er organiseret bedre end før. Kan i fortælle mig, hvad der er
galt?

mvh
Peter

Fra : complex@pc.dk

Dato : 23-09-01 12:59

Du har muligvis selv givet svaret "ledninger er organiseret bedre end
før" hvis du med dette menet et de ikke ligger hulter til bulter men
er pænt bundtet.

Hulter til bulter er den bedste, med mindre der er afstand mellem dem,
men det er der jo nok ikke.

Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : SlowHand

Dato : 23-09-01 13:38

> [...]
> ledninger er organiseret bedre end før. Kan i fortælle mig, hvad der er

Tjek lige om ikke du har stillet skærmen sådan, at der f.eks. står en
microbølgeovn på den anden side af væggen. (du har vel stillet skærmen op af
en væg) Jeg snakker af erfaraing :)

Ellers tjek om du har elmotorer, transformatorer (magnetfelter) i nærheden
af skærmen.
En PC-højtaler med indbygget forstærker ved siden af skærmen f.eks...
En bordventilator/blæser kan også gøre det.

Hvis jeg f.eks stiller min skærm for tæt på mit tower, kan jeg se at min
Eheim pumpe
til mit vandkøling, forstyrrer min skærm.

/SlowHand

Fra : Finn Jensen

Dato : 23-09-01 13:44

"SlowHand" <niels@munk.as> skrev i en meddelelse
> Ellers tjek om du har elmotorer, transformatorer (magnetfelter) i nærheden
> af skærmen.

At flytte mobiltelefonen er også en idé.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-09-01 15:19

> Hvis jeg f.eks stiller min skærm for tæt på mit tower, kan jeg se at min
> Eheim pumpe
> til mit vandkøling, forstyrrer min skærm.
*************

*LOL*...og hvilken CPU har lige brug for vandkøling ???
Mig bekendt er det hurtigste AMD har lavet til dato
en 1400 Mhz. CPU, og denne kan sagtens
holdes kølig med standardkølere, eks. fra CoolerMaster.

Hvis du vil ha' frames i spil, så køb hellere
et dyrt grafikkort, istedet for at tweake den
arme cpu..)

Fra : SlowHand

Dato : 23-09-01 19:00

> [...]
>
> Hvis du vil ha' frames i spil, så køb hellere
> et dyrt grafikkort, istedet for at tweake den

Ehmm.... du følger måske ikke så meget med?
Jeg spiller næsten aldrig, men syn's stadig det er sjovt at lege med
hardware :)
Jeg har lavet et hjemmelavet vandkølingssystem til min computer, kun for at
støjdæmpe den.
- At CPU'en så falder 10-15 grader i temp er jo kun godt :)
Desuden hjælper et dyrt grafikkort dig ikke en fløjtende fis i
officeapplikationer, rent hastighedsmæssigt.
- Herimod kan det godt hjælpe at OC'e sin CPU 20%

Hvor de fleste andre irriterer sig over larmen fra en luftkøler, kan jeg
nøjes med at irriteres over en stille summen fra min skærm.

/SlowHand

Fra : webjensen

Dato : 24-09-01 07:39

> og
>
> Ellers tjek om du har elmotorer, transformatorer (magnetfelter) i nærheden
> af skærmen.

Transformatorer er nok nøgleordet. Jeg løste selv problemet engang ved at
flytte 3 omformere til en stikdåse længere væk fra skærmen.

mvh
webjensen

Fra : F.Larsen

Dato : 23-09-01 22:43

Du kan evt forsøge at lægge sølvpapir rundt om monitor ledningen for at mindste
magnetisk indstråling.

--
Flemming
Nintaus unplugged: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Nintaus/