Hjælp.....
Fra : Catja Grundsted

Dato : 22-01-01 20:24

Jeg ved ikke om nogen her kan hjælpe mig, men jeg prøver alligevel.
Jeg er en lykkelig ejer af en dejlig Rottweiler-tæve på 7 år. Hun har altid
været frisk og rask og er hele familiens kæledække.
Men.....hun er nu begyndt på en adfærd som bekymre mig meget. Hun stiller
sig nogen gange med hovedet "inde" i vores store stueplanter. Som i trance
smasker hun mens hun ser ud til at nyde at stå der. Vi kan sagtens komme i
kontakt med hende og be' hende holde op og gå væk. Hun gør dette både under
sofa-bordet, da vi havde juletræ og andre steder hvor hun ligesom kan
"gemme" hovedet. Og hun gør det kun inde...ikke når hun er ude eller i byen.
Det virker også som om at det bliver tidere og tidere.....
Vi var for ikke så lang tid siden ved dyrlægen (vaccine) og jeg nævnte det,
men fik kun afvide at det havde de ingen forklaring på.........kan det
virkelig passe???
Måske har en af jer oplevet det samme eller ved hvad det måske kan være. Jeg
modtager med kyshånd alle forslag og tanker.....
På forhånd tak

Med Venlig Hilsen
Catja

Fra : N/A

Dato : 22-01-01 22:50

Fra : Ann K.

Dato : 22-01-01 22:50

Hej Catja.
Lige da jeg læste dit indlæg, kom jeg til at tænke på epilepsi... altså at
din hund får, hvad der hos mennesker ville svare til absencer, hvor man
virker fraværende i et kort stykke tid (modsætningen er "grand mal", hvor
man får kramper, fråde osv)...
Men nu har jeg tænkt Og så virker det alligevel ikke så sandsynligt...
Primært fordi hun kun gør det indendøre...
Virker hun trykket før hun gør det... eller imens???
Det kunne jo være at hun på den måde forsøger at "flygte" fra
ubehageligheder??? (Lidt ligesom overtroen med strudsen, der stikker hovedet
i jorden, når den vil gemme sig)

Og endelig... det kunne jo tænkes, at hun bare står stille og roligt og
nyder alle de dejlige dufte... Ligesom tyren Ferdinand, der hellere
ville snuse til blomsterne, end slås i tyrefægterarenaen *grin*

Mvh Ann

Fra : Kosmonauten

Dato : 22-01-01 23:47

"Ann K." <tsars@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyder alle de dejlige dufte... Ligesom tyren Ferdinand, der hellere
> ville snuse til blomsterne, end slås i tyrefægterarenaen *grin*

Hej Ann & Catja,
lige indtil bien stikker ham ;c)
OT: Tyren Ferdinand(især den svenske udgave) har en stor fan i undertegnede,
men ok, det kunne jo være at du har ret.
Min gamle hund, faldt tit i "trance" når hun lugtede til (Fru) Hyacinterne
når de sprang ud i fuldt flor, hvilket ikke kan siges om Laika ;c)
Men nu for "man" nok skæld ud for "menneskeligørelse" af sin hund,
suuuuuk............
Masser af nethilsner fra
Martin & Laika

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 23-01-01 00:08

Kosmonauten <martino@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94idb2$6m1$1@news.inet.tele.dk...
..
> Min gamle hund, faldt tit i "trance" når hun lugtede til (Fru) Hyacinterne
> når de sprang ud i fuldt flor, hvilket ikke kan siges om Laika ;c)

<> at hun springer ud i fuldt flor?????
sender mail til dig i morgen - og afgiver beretning om mine kamphunde og
deres sidste påhit)

og tilgiv min bemærkning ... kunne ikke holde mig i skindet

MVH
Anne-Marie

Fra : Kosmonauten

Dato : 23-01-01 15:43

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> deres sidste påhit)
>
> og tilgiv min bemærkning ... kunne ikke holde mig i skindet

GRRRRR!
Hej Anne-Marie & "kamphunde",
hvad est det dog for en tone eder bruger ;c)
Og bare for at understrege min bemærkning:
Ikke én Hyacint overlevede Laika's "raid" på alt hvad der blomstrede i
haven, med "frygt" for hvilken bemærkning som nu skal falde ;c)
"Jag vil hellera sitta här och lukta till alla blommarna!" ;c)
Okaj, så det er dårligt svenska, men va faen.....
Hmm, er der mon en Jydsk konspiration under opsejling;c) ??

Masser af Nethyggehilsner fra Isle de Diablo
Martin & Laika.

Fra : N/A

Dato : 24-01-01 08:13

Fra : Ole Heegaard

Dato : 24-01-01 08:13

"Klip"

> Han kan sidde og falde helt sammen, og ligesom gå ind i sig selv. Vi kan
> nemt få kontakt med ham, og han reagere øjeblikkeligt, hvis han hører, vi
> kalder på ham, men det er helt klart han er meget langt væk.
>
> Han var 2 år da jeg fik ham, og i perioden derefter "stenede" han tit.

Hej det kan godt være at dette er langt ude men...... alligevel,

Vi mennesker kan også få disse "stenet" øjeblikke og det basere på dårlige
øjnene.

Ta nu mig jeg har skulle gå med briller siden jeg var 12 år, men på grund af
forfængelighed blev de lagt i skoletasken, og lå der indtil jeg var 27, så
begyndte disse små "stenede" anfald, med hovedpine, men blev jeg klogere
nej, nej nej,
jeg kostede godt nok mange penge i nye briller, linser men "glemte" ligesom
at tage dem på, og nu hvor jeg er 35 år får jeg disse "stenede øjeblikke ret
tit og har mange gange svært ved at komme løs, og tro mig det er ikke
særligt sjovt når det sker imens jeg kørere bil, her må jeg enten ryste på
hovedet eller give mig selv en lille "lussing" GG". lyder dumt, men sandt.

Nå men det var bare lige et indfald, for hunde kan jo også få dårlige øjene.

Hygge hejsa
fra Bell og Tina

Fra : x Vuf x

Dato : 24-01-01 10:08

Wed, 24 Jan 2001 08:12:48 +0100, Ole Heegaard wrote:

>Hej det kan godt være at dette er langt ude men...... alligevel,
>Vi mennesker kan også få disse "stenet" øjeblikke og det basere på dårlige
>øjnene.

Det lyder nu slet ikke så dumt alligevel.
Hovedpine og dårligt syn var min første tanke,
da jeg læste indlægget...

--
Mvh sonpet@***mixeren.com fjern de 3*
Sonja P. http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : N/A

Dato : 25-01-01 21:00

Fra : x Vuf x

Dato : 25-01-01 21:00

Thu, 25 Jan 2001 19:35:54 +0100, Jannie Sørensen wrote:

>Poul Erik - her den anden dag på arbejdet kom vi til at snakke om
>epelepsi-anfald ved mennesker. En af mine kollegaer oplevede en dag i den
>lokale Fakta, at en af kassedamerne pludselig stivnede ved kassen!
>Pulsen var normal, men hun sad fuldstændig stiv og de måtte sende bud efter
>en ambulance. HVAD det var ved han ikke, men nogle af mine andre kollegaer
>fortalte, at de kendte nogen som led af epelepsi og de får ikke kramper, når
>de får et anfald, men nærmest stiver og er slet ikke til at komme i kontakt
>med.
>Måske er det en form for epelepsi???

Kassedamen havde en absence. Det er et Epilepsi-anfald, hvor man
stivner og sommetider kan høre, hvad der foregår omkring én.
Det er IKKE morsomt!
Jeg forstår dog ikke, hvorfor hun skulle ha' en ambulance?

--
Mvh Sonja sonpet@***image.dk fjern de 3 ***
http://home.worldonline.dk/~sonpet/

Fra : Catja Grundsted

Dato : 28-01-01 02:16

Hejsa igen

1000 tak for de gode tilbagemeldinger.....et varmt cyber-knus til jer
alle..*S*
Jeg har ikke været her siden jeg skev sidst men syntes lige at I skulle høre
hvad der er sket:
Hun har haft et anfald (kramper), vi ringede til dyrlæge som bad os afvente
og de gjorde vi så. Men ret kort til efter begyndte hun at bløde ud af det
ene næsebor og så ventede vi ikke længere.Efter endt undersøgelse fandt
vores dyrlæge ud af at hun havde betændelse bag sine øjne og at trykket i
hendes øjne var alt for stort. Bare et par dage efter var hun næsten sig
selv igen (hun var efter anfaldet blevet meget deprimeret). Men hun har
stadig sine "trancer" og de bliver ikke færre.Tillige har hun ikke passage
gennem det næsebor som engang blødte men på tirsdag skal vi til check hos
dyrlægen, så kommer måske svar.
Ja som I jo ser så er jeres bud tæt på at være en realitet. Det var noget
med øjene (store smerter, måske flugt fra disse).....og anfaldet lignede
epilepsi men dyrlægen sagde at dette var meget sjældent i en alder af 7 år
da det plejer at forkomme før de fylder 2. MEN så er der det med
kedsomheden...jov det har vi også tænkt på og selvom vores dyrlæge afviser
det så har vi taget det til efterretning. Jeg mener ikke at vi har forsømt
hende men som os mennesker er der jo tider hvor vi har mere behov for
social-kontakt end andre tider, ikk?*sssss*
Endnu engang tak for de mange gode tilbage meldinger på mit indlæg.

Fra Catja og Chikita
*ssssssssssssssssssssss*

Fra : Ole Heegaard

Dato : 30-01-01 00:33

Selv tak,
Håber at det vil blive bedre med hendes øjne / samt passagen ved næseboret
Held og lykke på tirsdag (idag).
Med venlig hilsen fra
Tina og den sovende Bell.

Catja Grundsted <grundstedgaard@privat.dk> skrev i en